خبرگزاری کار ایران

جمعی از بازنشستگان کشوری:

با بازه سه ساله برای اجرای همسان سازی مخالفیم/ ۱۲ سال است به بازنشستگان بدهکارند!

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۶۵۰

بازنشستگان کشوری می‌گویند: با قرار دادن بازه سه ساله برای اجرای همسان‌سازی مخالفیم؛ چرا که دوازده سال است قانون را زمین گذاشته‌اند.

جمعی از بازنشستگان کشوری در تماس با خبرنگار ایلنا از اظهارات نایب رئیس کمیسیون مشترک اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری انتقاد کردند.

رمضانعلی سبحانی‌فر (نایب رئیس کمیسیون مشترک اصلاح قانون خدمات کشوری) از همسان سازی حقوق بازنشستگان ظرف سه سال از زمان اجرای قانون جدید خبر داده و گفته است: بر‌اساس مصوبه نمایندگان، دولت باید ظرف مدت سه سال حقوق تمامی بازنشستگان را تا ۹۰درصد شاغلان هم رتبه، همسان‌سازی کند.

نایب رئیس کمیسیون مشترک اصلاح قانون خدمات کشوری افزوده است: کار بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون مشترک به پایان رسیده است و مهرماه در دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

حالا بازنشستگان کشوری می‌گویند: در قانون مدیریت خدمات کشوری، واژه‌ی «همسان‌سازی» وجود ندارد بلکه آنچه مطرح است، «همترازی» است؛ براساس قانون، ابتدا باید در سال ۸۸ بازنشستگان سنوات قبل از این سال از لحاظ دریافتی با بازنشستگان و شاغلین بعد از تصویب این قانون همسان می‌شدند و بعد از سال ۸۸ نیز حقوق بازنشستگان و شاغلین باید طبق ضوابط مواد فصل ۱۰ در فصل ۱۳ و مطابق نرخ تورم همتراز می‌شد؛ لذا بیش از ۱۲ سال است که به بازنشستگان بدهکارند.

این بازنشستگان در انتها گفتند: امیدواریم درصحن مجلس کل اعتبار همترازی در ۹۹ تصویب و نهایتا به بازه ۲ساله تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز