خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی خواستار شد؛

آزادی و مختومه شدن پرونده قضایی نیشکر هفت‌تپه موجب اعتماد کارگران به قوه قضاییه خواهد شد

کد خبر : ۸۰۸۳۴۹

حبیبی ضمن تشکر از دستور ابراهیم رئیسی مبنی برتجدید نظر در پرونده کارگران نیشکر هفت تپه خواستار ابطال آرای صادره پرونده کارگران هفت‌تپه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی( فعال کارگری و عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور) ضمن تشکر از دستور آقای رئیسی مبنی برتجدیدنظر در پرونده کارگران نیشکر هفت تپه خواستار ابطال آرای صادره در خصوص اسماعیل بخشی و دیگر کارگران این واحد تولیدی شده و ان را احیا کننده اعتماد و اطمینان کارگران به قوه قضاییه دانست.

این عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار نوشت:

۱- مشخص شده واگذاری نیشکر هفت تپه برابر قانون نبوده و برای همین مشکلات برای کارگران بوجود آمده است. راه اصلی این است که شرکت و کارگران نیشکر هفت‌تپه به قبل از واگذاری بازگردد.

۲- وفق ماده ۱۴۲ قانون کار در صورتی که کارگران بدلیل اختلاف با کارفرما دست از کار بکشند و کار را تعطیل کنند هیئت تشخیص موظف است، سریعاً رسیدگی کند. بنابراین ورود قوه قضائیه به اختلاف کارگر و کارفرمای نیشکر هفت تپه ایراد قانونی دارد، پس آرای صادره باید ابطال گردد.

با دستور آقای رئیسی مبنی بر تجدید نظر در آرای و پرونده نیشکر هفت تپه اعتماد و اطمینان کارگران را به قوه قضائیه احیا می‌کند.

۳- وفق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راه پیمایی‌ها ، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است.

من از دستگاه قضایی و آقای رئیسی می‌خواهم ملجاء و پناه کارگران باشند، نه اینکه مقابل آنها، اعتصاب و اعتراض و راهپیمایی حق کارگران است، چرا که بواسطه نداشتن امنیت شغلی سالهاست مورد هجمه و ظلم و ستم قرار می‌گیریند و واگذاری‌های رانتی و انحصاری غیر قانونی نیز مزید بر ظلم وستم مضاعف به کارگران بوده است.

امیدوارم دستور آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر تجدید نظر در پرونده هفت تپه به سرعت عملیاتی شده، کارگران بناحق محکوم شده بخاطر دفاع از کارگران و آقای اسماعیل بخشی که هشت ماه است در زندان به جرم حمایت از کارگران هفت تپه به سر می ژ‌برد آزاد شود.

آزادی و مختومه شدن پرونده قضایی و بازگشت به کار با شرایط سابق کارگران هفت‌تپه یعنی اعتماد و اطمینان کارگران کشور به اینکه قوه قضاییه حامی و مدافع کارگران است.

کارگران ستون فقرات جامعه هستند، نه مخل امنیت ملی، کسانی که هفت تپه‌ها را نابود می‌کنند مخل امنیت ملی هستند.

حق داشتن امنیت و آسایش و آرامش که از اهداف حسین علیه السلام در نهضت کربلا است که اگر پیروز می‌شد قطعاً تاریخ انسانیت و حداقل تاریخ مسلمانان افتخار آفرین و مملو از موفقیت و سربلندی بود، چراکه امنیت و آرامش و آسایش که بیانگر و شناسه عدالت اجتماعی است حاکم می‌شد ، حقی که از کارگران نیشکر هفت‌تپه‌ها دریغ شده، چگونه، واگذاری نیشکر هفت تپه موافق قانون نبوده، کارگرانش را آواره کردند در حالی که وفق ماده ۱۲ قانون کار کارفرمای جدید قائم مقام تعهدات کارفرمای سابق است که این حق نیز از آنها دریغ شد، گفتند و نوشتند و فریاد زدند و اعتراض کردند مسئولان خود را به نشنیدن و ندیدن زدند تا شاید کارگران خسته شوند.

آقای رئیسی،  ریاست محترم قوه قضائیه اجازه ندهید معنی ومفهوم عدالت به رویا و آرزو تبدیل شود آنوقت دیگر نمی‌توان کسی را به بهانه نامسلمان و نادرست بودن سرزنش کرد. خواهشمندم که دستور آزادی کارگران هفت‌تپه، دلجویی و جبران خسارت آنها را صادر فرمائید.  

اجازه ندهید تلاش و مجاهدت و جان فشانی شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را در ایجاد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر قانون اسلام و قرآن سرمایه داران و انحصار طلبان بیهوده جلوه دهند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز