خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

آژانس بی‌طرفانه و با حفظ محرمانگی به وظایفش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۴۴

وزیر امورخارجه با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که منجر به گزارش‌های متعدد آژانس در تایید اجرای برجام توسط ایران شده و استمرار این همکاری‌ها در مقطع فعلی، بر ضرورت رعایت اصول حرفه ای، حفظ محرمانگی و انجام وظایف آژانس بصورت بی‌طرفانه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «کرونل فروتا» که صبح امروز به منظور دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان وارد تهران شده است، ظهر امروز با محمدجواد ظریف دیدار کرد. 

وزیر امورخارجه در این دیدار با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که منجر به گزارش‌های متعدد آژانس در تایید اجرای برجام توسط ایران شده و استمرار این همکاری‌ها در مقطع فعلی، بر ضرورت رعایت اصول حرفه ای، حفظ محرمانگی و انجام وظایف آژانس بصورت بی‌طرفانه تاکید کرد.

ظریف همچنین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات خود در قبال عدم انجام تعهدات از سوی طرف‌های اروپایی را در چارچوب پاراگراف ۳۶ برجام توصیف کرد.

مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در این دیدار با اشاره به تلاش آژانس برای اعتماد سازی، بر انجام فعالیت های راستی آزمایی آژانس بصورت حرفه ای و بی‌طرفانه تاکید کرد.

مدیرکل موقت آژانس بین المللی اتمی پیش از این دیدار با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی  دیدار و درباره همکاری های مشترک تبادل نظر کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این دیدار با تاکید بر اینکه برجام جاده یکطرفه نیست،گفت: قرار بود این جاده جاده دوطرفه باشد و اگر قرار است یکطرفه باشد قطعا جمهوری اسلامی ایران هم تصمیمات مقتضی را در زمان مناسب می گیرد همچنان که در سه گام این کار را انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز