خبرگزاری کار ایران

چین با واردات نفت از ایران، سیاست‌های ترامپ را به چالش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۶۵۳

با تداوم جنگ تجاری میان چین و آمریکا، پکن با واردات نفت از ایران سیاست‌های ترامپ را به چالش می‌کشد.

به گزارش ایلنا به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، چند روز پس از اعلام تصمیم پکن در مورد اعمال تعرفه‌های جدید برای نفت خام ایالات متحده، پالایشگاه‌های این کشور به دنبال را‌ هایی برای فرار از عواقب این تصمیم هستند.

به عنوان مثال، در اواخر ماه اگوست، «چین پترولیوم» از دولت خواست تا از تعرفه‌های اعمال شده برای نفت ایالات متحده معاف شود.

بنابراین، اگر بزرگترین پالایشگاه این کشور نتواند از آمریکا نفت وارد کند، مطمئناً به دنبال جایگزینی نفت ایالات متحده با نفت خام از منابع دیگر است و ایران احتمالی‌ترین گزینه خواهد بود.

ارزان و در دسترس بودن نفت ایران، آن را برای پالایشگاه‌های چینی جذاب می‌کند. 

فراموش نکنیم که با وجود همه تلاش‌ها و تهدیدهای ترامپ، چین حتی پس از انقضای معافیت‌ها واردات نفت خود از ایران را متوقف نکرده است.

حال با توجه به تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، این احتمال وجود دارد که چین نه تنها با افزایش خرید نفت از ایران، نیازهای پالایشگاه‌های خود را تأمین کند، بلکه یکی از مهمترین سیاست‌های خارجی ترامپ را نیز به چالش بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز