خبرگزاری کار ایران

رؤسای ایکوم و یومک ایران در عرصه جهانی ابقا شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۳۷۹

رییس کمیته ملی موزه‌های ایران مجددا به عضویت هیأت اجرایی کمیته موزه‌های آسیا و اقیانوسیه درآمد. همچنین ایران برای دومین دوره به عضویت هیات اجرایی کمیته ملی موزه‌های دانشگاهی منصوب شد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از بیست و پنجمین کنفرانس عمومی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) که در شهر کیوتوی ژاپن در حال برگزاری است، سید احمد محیط طباطبایی، برای دومین دوره متوالی به عضویت هیأت اجرای کمیته موزه‌های آسیا و اقیانوسیه (ASPAC)  انتخاب شد. محیط طباطبایی نخستین بار سه سال پیش در کنفرانس عمومی میلان به عضویت هیأت اجرایی این کمیته درآمده بود.

کمیته اجرایی موزه‌های دانشگاهی ابقا شد

فاطمه احمدی (کارشناس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران و مدیر اجرایی فصلنامه تخصصی فرهنگ موزه)، برای دومین دوره متوالی با رأی اعضای کمیته ملی موزه‌های دانشگاهی (UMAC) به عضویت هیأت اجرایی این کمیته برگزیده شد. رأی گیری برای انتخاب هیأت اجرایی، امروز، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸ در خلال بیست و پنجمین کنفرانس عمومی شورای بین‌المللی موزه‌های جهان (ایکوم) در شهر کیوتوی ژاپن به انجام رسید. این موزه‌دار ایرانی سه سال پیش نیز در کنفرانس عمومی میلان به عضویت هیأت اجرایی یومک برگزیده شده بود.

احمدی در سه سال گذشته، مقدمات لازم برای پیوستن شماری از موزه‌های دانشگاهی ایران به عضویت کمیته موزه‌های دانشگاهی را فراهم کرد که نتیجه آن افزایش حضور موزه‌های ایرانی در یومک بود. او همچنین تلاش‌هایی را برای گسترش شبکه موزه‌های دانشگاهی در کشورهای غرب آسیا به انجام رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز