خبرگزاری کار ایران

بهره‌وری بودجه بالا رفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۵۷

بررسی اعتبارات بودجه بیانگر آن است که نسبت درآمد مالیاتی به اعتبارات هزینه‌ای طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ از افزایش ۷,۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه، آینه‌ مالی شیوه اداره حکومت است که باعدد و رقم نشان می‌دهد حکومت چگونه بر مردم حکمرانی می‌کند و مردم نیز چه وظایف متقابلی در قبال آن دارند. 

بودجه علاوه بر آن‌که نشان‌دهنده شیوه حکمرانی در یک کشور است، قابلیت «کف‌بینی» فوق‌العاده‌ای نیز به ناظران عمومی و فعالان اقتصادی می‌دهد. کف‌بینی بودجه‌ای، یعنی نگاه به ارقام بودجه برای پیشگویی چگونگی اداره اقتصادی (و حتی سیاسی و اجتماعی) کشور در سال آتی، تاحدود زیادی دقیق است، چراکه شیوه تنظیم آن، فروض استفاده شده برای تنظیم، اولویت‌های بودجه‌ای، موارد درج شده و برجسته شده، همگی می‌تواند حاوی نکته‌های فراوانی باشد.

در این میان، یکی از گزارش‌های مهم مربوط به بودجه، گزارش مربوط به عملکرد اعتبارات بودجه است. این گزارش شامل عملکرد اعتبارات هزینه‌ای (جاری) و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) است.

بر این اساس، مقایسه عملکرد اعتبارات هزینه‌ای بودجه طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ نشان از رشد ۲,۳۳ برابری دارد؛ به طوری که در حالی که در سال ۱۳۹۲ عملکرد اعتبارات هزینه‌ای ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده، این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۲۷۹ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز