خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز در نشست خبری عنوان کرد:

پیگیر وضع مهدی حاجتی هستیم/ هیچ تعهدی به افراد بیرون از شورا نداده‌ام/ جلسه انتخابات هیئت رئیسه قانونی بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۴۰

نخستین نشست خبری سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز بعد از انتخاب وی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، امروز 3 شهریور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به پیگیری شورا در موضوع مهدی حاجتی و زمان معرفی فرد جایگزین او گفت: به صورت فردی و جمعی از سوی شورای شهر شیراز پیگیری‌های لازم در چارچوب قانون در حال انجام است و برای آزادی وی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

موسوی ادامه داد: به عنوان مسؤول شورا با همکاری اعضا وظیفه خود می‌دانیم که پیگیری‌های قانونی را برای مهدی حاجتی انجام بدهیم.

وی افزود: افراد تا زمانی که عضو شورا نشدند تمام امورشان برعهده فرمانداری است، شورا در خصوص عضو جایگزین حاجتی طبق نظر فرمانداری در راستای قانون عمل خواهد کرد؛ اخیراً نامه‌ای به فرمانداری شیراز ارسال شده است که منتظر پاسخ آن هستیم، با اعلام نظر فرمانداری روند معارفه فرد جایگزین مهدی حاجتی انجام خواهد شد.

توضیح حواشی انتخابات هیئت رئیسه

موسوی  درباره حواشی انتخابات هیئت رئیسه و همچنین تاثیر گروه های سیاسی بیرون از مجموعه شورا در کاندیداتوری و ریاست خود عنوان کرد: در دور اول شورای پنجم شهر شیراز برای ریاست شورا کاندید شده بودم اما آقای دستغیب رأی آورد، در این دوره که سومین سال فعالیت شورا است در جهت ارتقاء جایگاه شهر شیراز با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی که دارد، همچنین دستیابی به برخی از اهداف شورای پنجم تصمیم به کاندیداتوری ریاست شورا گرفتم و طی یک روند قانونی با 11 رأی به عنوان رئیس شورا انتخاب شدم.

به کسی قول ندادم

موسوی با اشاره به اینکه تا یک ماه و نیم پیش قصدی برای ریاست شورا نداشته است، ادامه داد: حضور من به عنوان ریاست شورای شهر به منظور تحقق اهداف شورا است و این امر در سایه ارتباط با مجموعه بیرونی و اعضا شورا و استفاده از ظرفیت های این مجموعه‌ها امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع پیش از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه با افراد متعددی از جمله مجموعه اصلاح طلبان دیدار و گفتگو داشته‌ام.

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه هیچ تعهدی به افرادی بیرون از شورا نداده و اقدامی بر خلاف چارچوب قانونی از او خواسته نشده است، تاکید کرد: اینکه کسی من را به عنوان رئیس شورا معرفی کرده یا قولی به کسی داده باشم خلاف واقعیت است.

رای اعضای شورا پیام‌ داشت

رئیس شورای شهر شیراز گفت: پیام 11 رای منسجم اعضا شورا این پیام را در پی داشت که انتظار دارند ریاست شورا این انسجام را حفظ کند.

وی با بیان اینکه رئیس شورا ملزم به تبعیت از مصوبه شورا است، خاطر نشان کرد: در جلسه چهارشنبه 23 مرداد مقرر شد که به دلیل غیبت برخی از اعضا جلسه انتخاب هیئت رئیسه روز دوشنبه یعنی 28 مرداد برگزار شود که همه اعضا به جز یک عضو با آن موافقت کردند و درخواست برگزاری جلسه با امضای نائب رئیس شورا به فرمانداری ارسال شد، جلسه روز چهارشنبه 30 مرداد نیز از قبل تعطیل اعلام شده بود.

جلسه انتخابات هیئت رئیسه قانونی بود

موسوی بیان کرد: ایراداتی به روند برگزاری جلسه روز دوشنبه  گرفته شده بود؛ اما انتخابات مشکل قانونی نداشت و پس از ارائه توضیحات  مورد تائید فرمانداری نیز قرار گرفت.

معارفه عضو جدید باید در جلسه رسمی برگزار شود

رئیس شورای شهر شیراز  با بیان اینکه نامه معرفی آقای تذروی نیز تاریخ مشخصی نداشت و الزامی به برگزاری جلسه در روز چهارشنبه وجود نداشت،خاطرنشان کرد: معارفه عضو علی البدل باید در یک جلسه رسمی با حضور فرماندار یا معاون وی انجام بشود، خود من به آقای تذروی گفتم که جلسه روز چهارشنبه از قبل تعطیل اعلام شده و قرار نبوده جلسه‌ای برگزار شود.

اولویت های شورا در سال سوم

موسوی به اولویت هایی که  برای  شورا در سال سوم در نظر گرفته نیز اشاره و عنوان کرد: در سومین سال فعالیت شورا نظارت بر عملکرد شهرداری جدی‌تر خواهد شد، کمیسیون مصوبات شورا در جهت اجرای مصوبات فعال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا اشکالاتی که به لحاظ حقوقی بر یاوران شورا وارد است، برطرف شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر در پایبندی به قانون و تلاش در جهت منافع عمومی باید پیشرو باشد، گفت: ما اعضای شورا وکلا و امانت‌داران مردم هستیم، باید منافع مردم را بر منافع خودمان ترجیح بدهیم؛ ما باید تلاش کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها، نظارت بر معاملات و قراردادهای شهرداری مصلحت عمومی لحاظ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تأکید شما بر انسجام شورا مانعی برای بیان ایرادات و انتقادات نسبت به عملکرد شورا و شهرداری خواهد شد، اظهار کرد: انسجامی که مدنظر من است در جهت تلاش برای منافع عمومی خواهد بود.

موسوی درباره نحوه تعامل با منتقدان عملکرد مدیریت شهری شیراز افزود: یکی از وظایف روابط عمومی شورا ارائه گزارش عملکرد به مردم و دریافت انتقادات است، شورا آمادگی پاسخگویی به انتقادات در جهت منافع شهر و شهروندان را خواهد داشت و پیش از این نیز توضیحات لازم در پاسخ به انتقادات گروه مطالعات شهری فاطر به عنوان یکی از منتقدان شورا نیز ارائه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز