خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان:

ورزش در دانشگاه‌ها، فعالیت محوری است

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۱۶۹

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر محوری بودن ورزش به عنوان یک فعالیت اصلی در دانشگاه‌ها و ضرورت توجه به نشاط دانشجویی گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای را ادامه داده و از مشارکت داوطلبانه دانشجویان در امور ورزش حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، پنجاه و یکمین گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد ، در این گردهمایی مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: امسال علیرغم اینکه اعتبارات فرهنگی و تربیت بدنی با یکدیگر ادغام شده است، دانشگاهها نباید از حوزه تربیت بدنی غافل شوند بلکه باید به عنوان یک محور اصلی به آن توجه شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر ورزش دانشگاهی اظهار کرد: امسال با وجود محدودیت های مالی کاروان کیفی به مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور ایتالیا اعزام کردیم که دانشجویان کشورمان توانستند ۱۷ مدال را از آن خود کنند و به مقام نهم جهان در بین ۱۲۸ کشور برسند.

صدیقی با بیان اینکه در سال جاری المپیاد ورزش همگانی دانشجویان کشور در دو بخش دختران و پسران برگزار شده است، افزود: دانشگاه ها با وجود کمبودها سعی می کنند در حوزه ورزش پیشگام باشند.

صدیقی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های نشاط آور در دانشگاه‌ها ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد، همچنین باید از فعالیت‌های داوطلبی حمایت شود در این المپیادها شاهد تلاش دانشجویان برای برگزاری این برنامه‌ها بودیم.

وی خطاب به مدیران تربیت بدنی تاکید کرد: باید در سطح دانشگاه‌ها اعتبارات حوزه تربیت بدنی را حفاظت کنند. امسال اعتبارات فرهنگی و تربیت بدنی ادغام شده است. در ساختار دانشگاه ها بحث خدمات تغذیه و سراهای دانشجویی ممکن است توجه و نظارت بیشتری داشته باشند اما می خواهیم حوزه تربیت بدنی وظیفه اصلی دانشگاه ها باقی بماند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: از سال گذشته بیش از ۸۵ پروژه در حوزه ورزش در دستور کار قرار گرفته است که ۱۱ پروژه چمن مصنوعی و کف پوش زمین روباز افتتاح شده است، ۳۷ پروژه در حال انجام است و انتظار می رود که ۸ پروژه نیز با شروع سال تحصیلی افتتاح شود.

 

صدیقی گفت: در سال جاری ساخت ۱۴ پروژه زمین چمن مصنوعی و ۲۳ زمین روباز با کف پوش را در دستور کار داریم، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اداره عمرانی این وزارتخانه هماهنگی های لازم در اجرای پروژه های عمرانی را دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی ورزشی دانشگاهی اخد کرده ایم افزود: در سال جاری این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که در سال جاری ساخت ۶ استخر و تعدادی سالن ورزشی را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص توسعه فضای ورزشی دانشگاه ها عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی سعی کرده ایم به این حوزه آسیبی وارد نشود. همچنین پروژه تاسیس و راه ‎اندازی اطاق های تندرستی در تمامی دانشگاه ها را در دستور کار داشته ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دانشگاه ها در جذب خیرین حوزه ورزش پیشگام باشید.

صدیقی ادامه داد: مشکلات روان شناختی دانشجویان و تلاش مدیران تربیت بدنی با یکدیگر در ارتباط هستند، مقام معظم رهبری فرمودند :'رزمندگان جنگ اقتصادی تولید کنندگان هستند'، به نظر ما هم مدیران تربیت بدنی رزمندگانی هستند که با رخوت و افسردگی دانشجویان در جنگ هستند؛ در ۶ سال اخیر فعالیت های صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی راضی کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز