خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خبر داد:

سالانه 11 میلیون متر مکعب پساب در تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۴۶۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت سالانه 11 میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می‌کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب اظهار کرد: 80 درصد از آب مصرفی شهرهای استان قابلیت تبدیل به پساب قابل استفاده در صنایع و بخش کشاورزی را به عنوان منبع آب پایدار ، داراست.

وی افزود: تا زمانی که مدنیت و سکونت شهری وجود دارد می‌توان آب مصرفی شهروندان را تصفیه و در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در تصفیه خانه فاضلاب زنجان از جمله ارتقای مدول اول این تصفیه خانه و احداث مدول دوم این امکان وجود دارد تا ظرفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان را تا 27 میلیون متر مکعب ارتقا داد.

وی با بیان اینکه پساب به عنوان طلای خاکستری در جهان شناخته می‌شود، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه بازچرخانی آب آمادگی دارد بخش بزرگی از آب مصرفی مورد نیاز صنایع استان را تامین کند.

جزء قاسمی گفت: هم اکنون پساب تولیدی در تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان به رودخانه زنجانرود تزریق و تغذیه آبخوان (سفره‌های زیر زمینی) را انجام می‌دهد، گفت: با اقدام مسئولان استان می‌توان این میزان پساب را در اختیار صنایع و کارخانجات شهرک های صنعتی زنجان قرار داد.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب ابهر نیز سالانه 2 میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و در افق توسعه تصفیه خانه‌های فاضلاب استان تولید پساب در این استان به 38 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز