خبرگزاری کار ایران

فرماندار ابرکوه خبر داد:

پایان بحران در کاشی کوثر ابرکوه/ اشتغالزایی برای بیش از 1000 نفر

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۹۹

فرماندار ابرکوه با اشاره به ورود سرمایه گذار جدید به مجموعه کوثر ابرکوه گفت: با ورود سرمایه گذار جدید و رفع بحران های تولید و کارگری، این مجموعه ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کاظمی نسب اظهار داشت: فعالیت های عمده ای که در یکسال گذشته انجام شده عبارت است از حل مشکل کاشی کوثر که با ورود سرمایه گذار جدید وضعیت تولید شرکت سامان گرفته و تا پایان شهریور ما 6 خط این شرکت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: پس از آماده سازی تجهیزات و تهیه بدنه کارخانه کاشی کوثر شاهد بهره برداری با تمام ظرفیت خواهیم بود که اشتغال بیش از هزار نفر را در شهرستان خواهد داشت.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه یکسال گذشته در حوزه عمرانی، تأمین اعتبار راه آهن یزد اقلید بود که با تأمین اعتبار 450 میلیارد تومانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شاهد ادامه فعالیت آن به صورت گسترده تر خواهیم بود تا در سال 99 به بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: دومین پروژه مهم آغاز عملیات اجرایی باند دوم کمربندی ابرکوه به طول 14 کیلومتر و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که به زودی دو تقاطع غیرهمسطح وردی از سمت یزد و خروجی از سمت فارس هم پس از نهایی شدن نقشه ها به مرحله اجرا می رسد و این پروژه هم در سال 99 بهره برداری خواهد شد.

فرماندار، پروژه سوم را آغاز عملیات آسفالت جاده ابرکوه به صفاشهر به طول 19 کیلومتر معرفی و اضافه کرد: این پروژه تا پایان امسال بخشی از آن که در ابرکوه است انجام می شود و بخشی که در فارس است با پیگیری مسئولین ذیربط به بهره برداری می رسد و عملا فاصله بین ابرکوه تا صفاشهر با بهره برداری از این جاده به 65 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد .

کاظمی نسب ادامه داد: عملیات اجرایی باند دوم ابرکوه به مهردشت به طول 7 کیلومتر آغاز شده و با سرعت خوبی که دارد تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار تصریح کرد: ابر پروژه دیگر ابرکوه که از سال 97 تا کنون عملیات اجرایی آن پیگیری شده فاضلاب شهری است که در مرحله 17 و 18 آن هستیم و بعد از آن وارد فاز احداث تصفیه خانه خواهیم شد .

وی در مورد تخصیص اعتبارات لازم به حوزه پروژه های شهری ابرکوه و مهردشت نیز گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان مبلغ 4 میلیارد تومان به این دو شهرداری تزریق شده تا پروژه های شهری خود را اجرا کنند و از محل اعتبارات بازآفرینی شهری هم 3 میلیارد تومان به شهرداری ابرکوه کمک شده است تا این پروژه های تعریف شده توسط شهرداری ها انجام شود.

کاظمی نسب عنوان کرد: همچنین تأمین اعتبار بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل اعتبار مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تخصیص داده شده و بسیاری از پروژه های عمرانی در شهرداری و دهیاری ها یا به اتمام رسیده یا در شرف پایان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز