خبرگزاری کار ایران

فرماندار ابرکوه عنوان کرد:

حدود ۴۲ درصد کاشی و سرامیک تولید ابرکوه صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۷۷

فرماندار ابرکوه با اشاره به اشتغالزایی صنعت کاشی و سرامیک در این شهرستان گفت: حدود ۴۲ درصد کاشی و سرامیک تولید ابرکوه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کاظمی نسب در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی تولید کاشی و سرامیک ابرکوه اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابرکوه ۱۱۵ واحد اقتصادی فعال وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها با تمام ظرفیت کار می‌کنند، ادامه داد: در سالی که به نام رونق تولید نام‌گرفته هدفگذاری و تلاش دولت نیز بر پایه رفع موانع تولید واحدهای نیمه فعال قرار دارد تا با ظرفیت کامل اقدام به تولید کنند.

رئیس شورای اشتغال ابرکوه اضافه کرد: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب بسته‌های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی به کارآفرینان و متقاضیان سرمایه‌گذاری پرداخت و منجر به ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰۰ نفر شده است.

وی با اشاره به ۱۴.۱ درصد آمار بیکاری شهرستان اظهار داشت: هم اکنون تعداد بیکاران ۲ هزار و ۴۵۸ نفر است که ۶۰ درصد آنها فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند.

کاظمی نسب یادآور شد: در حوزه صنعت ۴۵۰ هزار تن فولاد و ۳۰ هزار تن فرآورده‌ای لبنی، ۷۰۰ هزار تن انواع موزائیک و سنگ‌های ساختمانی، هفت هزار تن پلیمرهای صنعتی، چهار هزار تن گاز اکسیژن، ۶۱ هزار تن سنگ آهن ،۶۰ هزار تن خاک صنعتی و خوراک دام، ۳۶ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک، ۵۰ دستگاه ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی و … تولید می‌شود.

کاظمی نسب همچنین یادآور شد: از این میزان تولید صنعتی ۵۶ هزار تن میلگرد، هزار تن فرآورده‌های لبنی و ۱۵ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌ها نقش اساسی در توسعه منطقه دارد، یادآور شد: چندین پروژه راهسازی در دست اجراست و مسئولان تلاش دارند موانعی که در راه تکمیل راه آهن یزد – اقلید وجود دارد رفع شود و تا پایان دولت این پروژه ملی که مصوب سفر مقام معظم رهبری است به بهره برداری برسد.

فرماندار ابرکوه تاکید کرد: در این شهرستان با توجه به محدویت منابع آبی سالانه به روش نوین ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می‌شود و ۳۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز