خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر:

مردم باید بدانند نمایندگان‌شان کجا هستند/ شفافیت عملکرد نمایندگان باید با فوریت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۵۸

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که به نماینده رأی داده باید بداند نماینده‌اش کجاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سیده فاطمه ذوالقدر در ادامه بررسی دوفوریت اصلاح آیین نامه داخلی گفت: طبق سوگندی که نمایندگان خورده‌اند، باید در فعالیت‌های مجلس مشارکت فعال داشته باشند، در هیچ کجای اصلاح طرح دوفوریتی، اصلاح آیین‌نامه نیامده است که رأی مخالف یا موافق نماینده باید اعلام شود، بلکه قرار است سامانه‌ای طراحی شود تا حضور و غیاب، میزان مرخصی و شرکت در رأی‌گیری‌ها اعلام شود.

نماینده مردم تهران با رد پوپولیستی بودن اصلاح آیین‌نامه اظهار داشت: اینکه رأیی اعلام شود به تشخیص مجلس خواهد بود، بنابراین در هر رأی‌گیری موافق یا مخالف بودن نماینده اعلام نمی‌شود. هدف این اصلاح فعال‌تر شدن و شفافیت عملکرد نمایندگان است تا دیگر از تریبون مجلس گفته نشود، ۶۰ تا ۷۰ نفر در رأی‌گیری شرکت نکردند.

وی تاکید کرد: فردی که به نماینده رأی داده باید بداند نماینده‌اش کجاست؟ متاسفانه در جلسات کمیسیون‌ها به دلیل عدم حد نصاب رأی‌گیری‌ها استمزاجی می‌شود، از این رو باید با فوریت شفافیت عملکرد نمایندگان دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز