خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۰۵۳

وزیر بهداشت گفت: ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه‌ای است که طبابت را با حکمت و هنر در آمیختند.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در پیامی به مناسبت روز پزشک عنوان کرد: ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است که قرن‌ها چون اختران فروزان و بر آسمان علم و هنر جهان درخشیدند، نامدارانی که طبابت را با حکمت و هنر درآمیختند تا در کتاب ایام، حکیمانی پرفروغ و جاودانه باشند.

روز پزشک را که زادروز بوعلی سینا، یکی از این حکیمان فرزانه بی‌بدیل است به همه پزشکان ارجمند سرزمینم، آنان که درون مرزها، خدمتگزار مردم دردمند کشورمان هستند و دیگران که در اقصی نقاط جهان به عنوان طبیبانی سرشناس، افتخار ایران عزیزند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در دستیابی به افتخارات برجسته سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اگرچه تلاش همه دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان کشور، ستودنی است اما نقش بی‌نظیر پزشکان، در راهبری و هدایت این حرکت عظیم و کسب دستاوردهایی همچون کاهش مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش امید به زندگی و ارتقای دیگر شاخص های سلامت در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی، فراموش ناشدنی است. درود می فرستم به روح بلند پزشکان شهیدی که در کنار رزمندگان دفاع مقدس، روپوش سپیدشان، کفن گلگون شان شد.

یقین دارم مردم شریف این سرزمین، مهربانی و همراهی جامعه پزشکی را در روزهای سخت گذشته و امروز فراموش نخواهند کرد، همکاران ارجمندمان نیز آگاهند که در این سرزمین مقدس، نامهربانان اندک اند و مهربانان و حق شناسان، کماکان بی‌شمار.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز