خبرگزاری کار ایران

رشیدیان خبر داد:

بازگشت بیش از 14 هزار حاجی به کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۱۰۱

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت 14 هزار و 510 نفر از حجاج در قالب 60 پرواز به کشورمان خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه این تعداد معادل 16.4 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج 98 است، افزود: 43 پرواز از فرودگاه مدینه نسبت به انتقال 10 هزار و 35 زائر و 17 پرواز هم کار انتقال مابقی زائران را در این ایام از طریق فرودگاه جده انجام داده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون 28 درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد کشورمان یا مدینه منوره ترک کرده اند، جمعیت زائران حاضر در مکه را در شرایط کنونی 60 هزار و 753 نفر در قالب 433 کاروان عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه امروز 15 کاروان با یک هزارو 959 زائر وارد شهر پیامبر (ص) شده اند، گفت: دراین مدت 19 هزار و 761حاجی  در قالب132 کاروان به مدینه منوره رفته و در این شهر استقرار یافته اند. هم اکنون 60 کاروان با جمعیت 8 هزار و 544 زائر درمدینه استقرار دارند. خدمت‌رسانی به حجاج مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره با قوت ادامه دارد و روزانه 158 هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام توسط دو آشپزخانه بزرگ صنعتی افندیه و ابوجدائل و نیز دو مجموعه خودپخت میلینیوم و الدانه برای زائران در مکه پخت می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل با استفاده از 202 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه مینی‌بوس در19 خط فعال در مکه اشاره کرد که نسبت به جابجایی زائران در مسیر بیت‌الله الحرام و هتل‌ها اقدام می‌کنند. 11 ایستگاه راهنمای زائر هم در مکه فعال است و هر شیفت 78 نیرو به زائران خدمات ارائه می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز