خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

زیان ۴ میلیون تومانی زعفرانکاران در هر کیلوگرم محصول/ قیمت منطقی برای هر کیلوگرم زعفران، ۱۰ میلیون تومان است/ کاهش ۱۵ درصدی صادرات در سه ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۶۷

عضو شورای ملی زعفران در مورد قیمت خرید زعفران نو در سال‌جاری گفت: پیش بینی می‌شود هر کیلوگرم زعفران نو در سال‌جاری ۶ تا ۸ میلیون خریداری شود در حالی که با توجه به افزایش هزینه تمام شده تولید در سال‌جاری، قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران از کشاورزان نباید کمتر از ۱۰ میلیون باشد.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با عنوان این مطلب،افزود: زیان 4 میلیون تومانی در هر کیلوگرم زعفران موجب بی‌رغبتی کشاورزان به تولید می‌شود که برای جلوگیری از آن باید تدبیری اندیشید.

وی قیمت معامله هر کیلوگرم زعفران در بازار داخلی را 7 تا 12 میلیون تومان تومان عنوان کرد.

وی درباره دلیل کاهش صادرات زعفران در ماه اخیر را تعطیلات تابستانی شرکت‌های اروپایی دانست و گفت: شرکت‌های اروپایی در حال سپری کردن تعطیلات تابستانی خود هستند و هر ساله این امر موجب کاهش مقطعی صادرات زعفران می‌شود.

حسینی تاکید کرد: البته کاهش صادرات زعفران در 2 تا 3 ماه آیند نیز ادامه خواهد داشت چراکه در آستانه فصل برداشت محصول هستیم و مشتریان ترجیح می‌دهند منتظر ورود زعفران نو به بازار باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع سال خوبی را برای صادرات زعفران طی نکرده‌ایم،‌ اظهار کرد: در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 15 درصدی صادرات زعفران روبه‌رو بوده‌ایم.

این عضو شورای ملی زعفران میزان صادرات زعفران در سه ماهه نخست سال گذشته را بیش از 50 تن عنوان کرد درحالی که در سال‌جاری حداکثر میزان صادرات زعفران کمی بیش از 40 تن بوده است.

حسینی قیمت حال حاضر هر کیلوگرم زعفران ایرانی در بازارجهانی را 700 تا 1000 یورو اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز