خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز فارس عنوان کرد:

پتروشیمی بدهکار بزرگ شرکت گاز فارس/ صدور آنی قبوض گاز در شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۷۱۰

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر این مطالبه صفر است و درحال حاضر پیمانکاران مطالبه ای ندارند.

به گزارش ایلنا، غلامعباس حسینی امروز 27 مرداد در کنفرانس خبری با بیان اینکه ۱۷ درصد فروش گاز در بخش خانگی و مابقی در صنایع و پتروشیمی است، تصریح کرد: همچنین بیشترین مطالبات این شرکت از پتروشیمی است که از سال گذشته نرخ فروش گاز به پتروشیمی ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی نرخ فروش گاز به پتروشیمی  از ۳۵۰ تومان به هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است که با این افزایش دریافتی ها خیلی بیشتر از سال گذشته بوده و به همین میزان هم مطالبات بیشتر است.

حسینی با بیان اینکه ۷۰ درصد فروش گاز در استان مانیتورینگ است که تا پایان امسال به ٨٥ درصد می‌رسد؛ اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب تولید گاز می شود که مصرف روزانه گاز ۳۰ میلیون متر مکعب در تابستان و  ۴۵ تا ۵۰ مترمکعب در زمستان است.

وی با اشاره به جذب  ۴۸۰ میلیارد تومان توسط شرکت گاز عنوان کرد:  همچنین مردم سالانه ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان آبونمان پرداخت نکرده اند وکه از درآمد شرکت گاز کم شده است.

* افتتاح ۳۰۰ پروژه گازرسانی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز فارس در بخش دیگر صحبت هایش به افتتاح پروژه های گازرسانی در هفته دولت اشاره و عنوان کرد: در هفته دولت گازرسانی به شهر دوره در سیمکان جهرم، گازرسانی به ١٧٤ روستا، گازرسانی به ١٢٠ صنعت صورت می گیرد.حسینی افزود: همچنین گازرسانی به ۳۴۳ روستا و ۱۲ شهر با هزینه ۷۰۰ میلیارد تومان درحال انجام است . وی با اشاره به اینکه از ١٠٩ شهر استان، تاکنون ٩٧ شهر گازدار شده و ١٢ شهر در دست اجرا است؛ خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات و محدودیت منابع در سال گذشته اما سه هزار و ٤٦٣ کیلومتر شبکه به مجموع شبکه گازی در سطح استان اضافه شده است.

حسینی با بیان اینکه ۹۸.۴ درصد از خانوار شهری از گاز بهره مند هستند، تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۵۲روستا مشمول  گازرسانی و هزار و ۹۰۲ روستا باقی مانده است که تا پایان سال ٩٩ همه شهرهای استان به شبکه گاز سراسری وصل می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 7 هزار و ٦٥٧ صنعت در استان گازدار شده و ٤٣٣ صنعت در دست اقدام و ٢٥٨ صنعت در دست اجرا است. به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس از ٦٦ شهرک صنعتی استان، ٤٣ شهرک گازدار شده و هفت شهرک در دست اجراست و ١٦ شهرک دیگر باقی مانده است. حسینی همچنین تعداد جایگاه های CNG فارس را ١٤٣ جایگاه عنوان کرد و گفت: ١٣٢ جایگاه تاکنون گاز دار شده و ٩ جایگاه باقی مانده است.

 *صدور آنی قبوض گاز در شیراز

وی با اینکه به منظور صرفه جویی، صدور قبض آنی در دستور کار قرار دارد؛ عنوان کرد: ٥٠ درصد از مشترکین در شهر شیراز هستند  که صدور آنی قبض امسال در شهر شیراز انجام می شود و مابقی شهرها به صورت پیامکی است. حسینی افزود:  با صدور قبض آنی صرفه جویی ١٠ میلیارد تومانی به دنبال دارد. به گفته وی از ۲۲ خدمت شرکت گاز ۱۶ خدمت به دفاتر پیشخوان سپرده شده که تلاش داریم تمامی این خدمات برون سپاری شود.مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت:در سال ١٤٠٠ می‌توانیم اعلام کنیم که استان فارس سبز و گازرسانی در آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز