خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشگاه‌ها در برخورد با فضای سیاسی- اجتماعی عقلانیت قابل توجهی داشتند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۶۸

وزیر علوم با بیان اینکه شرایط اخلاقی نسبتا مطلوبی در دانشگاه‌ها حاکم است تاکید کرد: حفظ و تداوم آرامش و امنیت در محیط های دانشجویی و فضای دانشگاه ها یک ضرورت اساسی است.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در آیین افتتاحیه گردهمایی دو روزه مدیران حراست دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: در حوزه امنیت با دگردیسی‌ها و تغییراتی مواجه هستیم. خوشبختانه در محیط‌های دانشگاهی فی‌نفسه مدیریت بر مبنای دانش در جریان است.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق از فعالیت‌ها اظهار داشت: بهتر است که با آغاز سال تحصیلی خدمات ارائه‌شده حراست و برنامه‌ها و اهداف آن‌ها را به شکل بروشورهایی در اختیار خانواده‌ها و دانشجوها قرار بگیرد.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه علاوه بر وظایف حراستی، بایستی خدمات حراستی نیز موردتوجه قرار گیرد، گفت: یکی از اقدامات مثبت در حراست کل وزارت علوم، برگزاری چنین نشست‌هایی است. تبادل تجربه بین شما موجب افزایش دانش همکاران خواهد شد. خوشبختانه در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها عقلانیت قابل‌توجهی را در برخورد با فضای سیاسی-اجتماعی بیرون از دانشگاه داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه «حکم عمومی دادن در دانشگاه‌ها به ضرر آموزش عالی است»، ادامه داد: نباید یک ناهنجاری را در یک محیط کوچک دانشگاهی به کلیت فضای دانشگاه ها تعمیم داد.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشجوها آینده‌سازان مملکت هستند و باید مورد مراقبت قرار گیرند و مسئولیت آن بر عهده ما است.

وی با بیان اینکه «مسایل داخل خانواده را باید در درون خانواده آموزش عالی حل کنیم»، افزود: مدیران حراست نباید مسایل موجود در محیط فعالیت خود را به بیرون منتقل کنند. خیلی وقت ها می توانند با تدبیر درست، مسایل را در داخل دانشگاه به بهترین شکل حل و فصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز