خبرگزاری کار ایران

هرآنچه که در مورد قراردادهای کاری باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۵۸

برای هر فرد اعم از کارگر و کارفرما، قرارداد کار حکم یک عامل دلگرمی را دارد که سبب می‌شود نیروی کار، با انگیزه و اعتماد بیشتر وقت و انرژی‌اش را صرف انجام وظیفه‌اش کند. انعقاد یک قرارداد درست و مطابق با اصول حقوقی، مهم ترین موضوع در بین مسائل میان کارگر و کارفرمایان در بخش خصوصی است.

آیا قرارداد کار برای هر فعالیتی لازم است؟

با تهیه قرارداد کار یک رابطه جدید حقوقی میان کارفرما و کارگر یا کارمند برقرار می‌شود و طرفین با توجه به موضوع قرارداد باید تعهداتی را نسبت به یکدیگر انجام دهند. بنابراین، در صورت قصور یکی از طرفین، طرف دیگر می‌تواند متوسل به راهکارهای قانونی برای ملزم کردن طرف متقابل به اجرای تعهدات قانونی خود شود. پس لازم است که طرفین به حقوق و تعهدات خود حین امضای قرارداد کار آگاهی داشته باشند.

قراردادهای کار پر مخاطب در کسب و کار کدام‌اند؟

 یکی از پرکاربردترین قراردادها، نمونه قرارداد کار با مدت موقت است که در آن خاتمه مدت قرارداد ذکر می‌شود و با فرا رسیدن آن موعد قرارداد خاتمه می‌یابد. به‌خاطر داشته باشید که در این قراردادها تمدید یا تجدید قرارداد سبب دائمی شدن قرارداد نمی‌شود.

دسته دیگر از قراردادهای پرمخاطب، قراردادهای مشاوره هستند. شرکت‌ها و کسب‌وکارها اغلب به منظور بهره گرفتن از مهارت و تخصص افراد به صورت ساعتی، اقدام به انعقاد قرارداد مشاوره می‌کنند. از نظر حقوقی قرارداد مشاوره‌ای ممکن است در این دو قالب منعقد گردد:‌ قرارداد ساعتی و قرارداد پیمانکاری که در قرارداد ساعتی، حقوق کارمند بر اساس میزان ساعت کار در شرکت تعیین و پرداخت می‌شود و در قرارداد پیمانکاری چناچه حقوق مشاور براساس ساعت مشاوره نباشد و متعهد باشد کاری را منطبق با شرایط درج‌شده در قرارداد در یک یا چندین مرحله انجام دهد و در ازای آن حقوق دریافت نماید، مشمول قرارداد پیمانکاری می‌شود.

انواع دیگر قراردادها هم به فراخور کسب‌وکارهای امروزه پر مخاطب شده‌اند از جمله:

  قرارداد کار بازاریابی : که بازاریاب بر اساس سازوکار و چارچوب تعریف و تعیین‌شده از سوی شرکت، به معرفی کالا و خدمات و جذب مشتریان بالقوه با هدف ارتقاء فروش و سوددهی شرکت می‌پردازد.

قرارداد خدمت مدیرعامل : که در صورتی‌که شرکتی بخواهد از خدمات تخصصی شخصی در قالب مدیر عامل یک مجموعه استفاده نماید بر اساس ضوابط و مقررات و به موجب در یک مجموعه، آن شخص به عنوان مدیر عامل به خدمت پذیرفته می‌شود.

آگاهی کافی در زمینه قرارداد کار و تنظیم آن ندارم، راه حل چیست؟

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای اقتصادی و تجارت ایران دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده ‌است.

پس اگر به دنبال موفقیت در کسب‌وکار خود هستید، این امر تنها با امضای یک قرارداد کار جامع و محکم امکان پذیر خواهد بود. خبر خوب این است که نمونه قراردادهای کار در بانک نمونه قرارداد وینداد ارائه شده تا به انواع قرارداد کار دسترسی داشته باشید و علاوه بر آن هم‌اکنون می‌توانید پکیج ویژه حقوقی استخدام و منابع انسانی به همراه نمونه‌ قراردادها و ۲ ساعت مشاوره تلفنی تخصصی را دریافت نموده و فقط بر روی رشد کسب‌وکار خود تمرکز کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز