خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی در بیان تذکری:

۱۵‍ هزار میلیارد‌تومان وام از منابع قرض‌الحسنه به کارکنان بانک‌ها داده شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۱۵

نماینده مردم شازند گفت: بانک ملی متاسفانه در زمینه بانکداری و پرداخت وام قرض‌الحسنه به کارکنان خود پیشتاز است، بانک پاسارگاد نیز عمدتاً تسهیلات را به شرکت‌های تحت پوشش خود داده است.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری  به وزیر اقتصاد اظهار داشت: ضمن تشکر از زحمات شما در زمینه ایجاد ثبات نسبی در نرخ ارز و حرکت به سمت شفاف سازی، اما باید به عملکرد بانک ها دقت داشته باشید زیرا عمدتا وارد بنگاه داری شده و رانت های فراوانی در بنگاه های تحت مدیریت آنها قرار دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش عمده ای از منابع قرض الحسنه که بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است به عنوان وام به کارکنان بانک ها داده شده که خلاف عدالت است، درصورتی که می توانستند از محل این اعتبارات وام ازدواج به جوانان داد.

وی افزود: بانک ملی متاسفانه در زمینه بانکداری و پرداخت وام قرض الحسنه به کارکنان خود پیشتاز است، بانک پاسارگاد نیز عمدتاً تسهیلات را به شرکت های تحت پوشش خود داده است. بانک سرمایه سال گذشته ۱۱هزار میلیارد زیان انباشته داشت و اگر بانک مرکزی به موقع ورود پیدا کرده بود، امسال این مبلغ به ۱۸ هزار میلیارد نمی رسید. این مسئله باید رسیدگی و گزارش آن به مجلس ارائه شود.

عضو فراکسیون امید در تذکری به وزیر بهداشت گفت: شهرستان شازند تنها شهرستان محروم از امکانات بیمارستان دولتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز