خبرگزاری کار ایران

گزارش کمیسیون عمران در مورد نحوه تامین و توزیع قیر رایگان/ فرصت یک هفته‌ای دولت برای واریز پول قیر

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۳۰۵

امروز در صحن علنی مجلس بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد نحوه تامین و توزیع قیر رایگان موضوع بند هـ تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و سخنگوی کمیسیون این گزارش را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صدیف بدری در این گزارش پس از قرائت مقدمه به نقش قیر در اجرای پروژه‌های عمرانی، وضعیت موجودی مواد اولیه تولید قیر و فرآورده‌های مشتق آن، بررسی سوابق قانونی و عملکردی از سال ۱۳۹۳ تاکنون و پیشنهاد موضوع تبصره یک ماده ۴۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد.

در ادامه نماینده وزارت نفت در صحن علنی مجلس در بیان توضیحاتی در رابطه با میزان بودجه اختصاص یافته جهت توزیع قیر رایگان اظهار کرد: ما می‌توانیم این پول را به جای توزیع قیر به بخش‌های دیگری از جمله حقوق معلمان تخصیص دهیم.

در این هنگام تعداد زیادی از نمایندگان اعتراض کردند و با حضور در جایگاه هیئت رئیسه با رئیس مجلس صحبت کردند.

در ادامه لاریجانی خطاب به نماینده وزارت نفت گفت: آن مساله ربطی ندارد شما تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای وزارت راه برای آسفالت راه‌های روستایی، ۱۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهری و ۹۱ میلیارد تومان برای انجام عملیات خاک‌پاشی اختصاص داده‌اید اما پرداخت‌تان در کل کمتر از مصوبه مجلس بوده است.

وی تصریح کرد: فصل کاری در حال گذشتن است و در این زمینه تعلل نکنید.

در ادامه تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جایگاه حاضر شد و گفت: در رابطه با توزیع قیر رایگان سه مشکل داشتیم که یکی از آن‌ها مربوط به سال ۹۷ و دو مشکل مربوط به سال ۹۸ است. مشکل سال ۹۷ در توزیع قیر رایگان مربوط به مانده قیر مصرف نشده بود که در این رابطه توافقی بین وزارت نفت و مجلس و دیوان محاسبات شکل گرفت و مشکل سال ۹۷ تا حدودی حل شد. تنها باید قیر اختصاصی برای سال ۹۷ را تا پایان شهریورماه سال ۹۸ تمدید کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح مشکلات توزیع قیر رایگان برای سال ۹۸ گفت: یک مشکل مربوط به تعادل اعتباری شش میلیاردی برای قیر مصرفی است که مجلس باید آن را حل کند در مورد شش هزار میلیارد تومانی که دولت پرداخت نکرده در کمیسیون بحث کردیم. دولت بعد از مصوبه سران سهم بودجه اعتبارات عمرانی را کم کرد.

وی افزود: در جدول‌ها این شش هزار میلیارد تومان به دو هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و جمع‌بندی ما در کمیسیون این بود که دولت تخلف کرده است و ما تاکید کردیم که این رقم باید پرداخت شود.

تاجگردون ادامه داد: وزارت نفت تا پایان برج سه این دو هزار میلیارد را به حساب خزانه واریز کرده است اما دولت آن را پرداخت نکرد ما به رئیس‌جمهور گزارش دادیم و او حرف ما را پذیرفت و گفت باید اقدام شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دو هزار میلیارد تومان به این دلیل که در حساب خزانه است ربطی به بودجه آموزش و پرورش ندارد و این مبلغ باید طی امروز، فردا یا پس‌فردا پرداخت شود اما اینکه ما بین خودمان توافق کنیم این موضوع وزنی است یا ریالی مربوط به مجلس و کمیسیون می‌شود.

تاجگردون گفت:‌ دو هزار میلیارد تومان را باید فورا پرداخت کنید و مابقی را تا سقف شش هزار میلیارد تومان به تدریج به حساب مربوطه باید واریز کنید.

در این هنگام علی لاریجانی گفت: توضیحات آقای تاجگردون موضوع را روشن کرد. این دو هزار میلیارد تومان را تا هفته آینده به حساب واریز کنید تا بقیه هم انجام شود.

لاریجانی خطاب به تاجگردون گفت: شما خودتان پیگیری کنید که تا هفته آینده این کار انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز