خبرگزاری کار ایران

فرمانده پلیس راه قزوین:

بالاترین میزان تصادفات فوتی و جرحی در آزادراه قزوین-رشت است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۱۳

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: آزادراه قزوین-رشت با ۳۲.۱ درصد بالاترین میزان تصادفات فوتی و جرحی را در راه های استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرمانده پلیس راه قزوین روز شنبه در سومین نشست کمیسیون ایمنی راه های استان قزوین که با حضور فرمانده پلیس راه ناجا در استانداری برگزار شد، افزود: با وجود تردد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایام خاص از راه های استان ، ۱۵ درصد از حجم ترافیک کشور مربوط به این استان بوده که همواره از این نظر رتبه یک تا چهار را نیز به خود اختصاص داده است.

سرهنگ نصرالله بیگلری تصریح کرد: براساس آمار ۵۴ دستگاه تردد شمار موجود استان، طی سه سال گذشته بیش از ۷۶۶ میلیون دستگاه خودرو در سطح جاده های استان تردد داشته اند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه براساس آمارهای ثبت شده تعداد تلفات جاده ای استان در سال ۸۵ بالغ بر ۶۷۳ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۷ به ۲۷۳ نفر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد:  تعداد متوفیان حوادث برون شهری استان در سال ۹۴ بیش از  ۳۱۸ مورد بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۲۷۳ نفر و در بخش راه های روستایی نیز طی مدت یاد شده در سال ۹۴ از ۵۱ متوفی به ۳۸ مورد در سال ۹۷ کاهش داشته است.

به گفته سرهنگ بیگلری، آزادراه قزوین-رشت با ۳۲.۱ درصد بالاترین میزان تصادفات فوتی و جرحی را در راه های استان به خود اختصاص داده است.

وی، اجرای روکش آسفالت در راه‌های اصلی، نصب حفاظ ایمنی و تفکیک باندهای رفت و برگشت در جاده الموت، اصلاح شیب شیروانی در لاین جنوبی آزادراه قزوین-زنجان و بویین زهرا-قزوین، رفع ۶۶ نقطه پرتصادف، اقدام برای ایجاد روشنایی و تعبیه پارکینگ های مناسب در مجتمع های خدمات رفاهی بین راه، ایمن سازی دوربرگردان  و بریدگی تقاطع هاو روکش آسفالت کنارگذر قزوین-زنجان را از جمله اولویت های راه های این استان دانست.

سرهنگ بیگلری، ایمن سازی راه های روستایی، راه اندازی پایگاه های آتش نشانی در عوارضی‌های استان، تهیه برنامه های آموزشی در راستای ارتقای فرهنگی ترافیکی جهت اصلاح رفتار پرخطر برخی رانندگان، تمهیدات ویژه برای امدادرسانی و حضور گسترده دستگاه ها، افزایش تعداد دوربین های نظارتی، مشارکت شرکت های بیمه در زمینه فرهنگی سازی ترافیک و اختصاص خودروهای کمکی در زمان تعطیلات را از جمله نیازهای مهم استان اعلام کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز