خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی:

برجام را چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است/ اینستکس از برجام بدتر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۶۲۴

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: برجام را ما چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی با تبریک میلاد امام هادی (ع) و سالگرد ورود آزادگان به کشور و گرامیداشت هفته مساجد گفت: مساله عظمت ولادت امام هادی (ع) به عنوان نور دیده امام هشتم عید امروز و فردای ما است و در حقیقت عامل کشف توطئه حکومت عباسی بود که با ولادت امام هادی(ع) توطئه شیطانی مامون شکست خورد و شکست این توطئه اعلام شد. 

وی ادامه داد: مامون بعد شهادت امام رضا(ع) گرایش بدون اختلاف شیعه را به آقازاده ۸ ساله امام رضا دید، ناراحت شد و در صدد برآمد این امام کودک را در طول قدرت خلافت قرار دهد. برای همین دستور داد امام هشتم(ع) را از مدینه به بغداد آوردند و وی را مورد تجلیل قرار داد و دختر خود را به نکاح ایشان درآورد تا امامت در خلاف حذف شود. 

وی افزود: اما امام جواد(ع) حجت بالغه الهی است و حجت خدا امام ۸ ساله و ۶۰ ساله ندارد. ایشان از قدرت وابستگی به خلافت به عنوان جریان آزاد برای توسعه ولایت و امامت خودشان استفاده کردند اما اینطور نبود که امامت در خلافت هضم شود و عقیم بودن دختر مامون باعث شد امام تجدید فراش کردند و با ازدواج دیگر بیت امام به خانه سمانه خاتون منتقل شد و خانواده اصلی امام(ع) به عنوان مرکز بیت امام(ع) مستقلانه مشغول فعالیت شد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مثل فردا صبحی حکومت عباسی فهمید شکست خورده و دنیای اسلام روشن شد و مساله امامت و ولایت قابل هضم در خلافت نیست. امام هادی(ع) و امام جواد(ع) امام امروز ما هستند چرا که سیره آنها و احادیثشان امروز در حقیقت زنده کننده جریان زندگی دینی، اسلامی و ولایی ما است و در حقیقت امام نهم و دهم ما هستند.

وی افزود: باید ببینیم روش ائمه در برابر دشمن چه بود. وقتی دشمن توطئه می‌کرد ائمه به سراغ دشمن نمی رفتند و می‌آمدند برنامه مستقلی را در درون جریان امامت اجرا می‌کردند و با برنامه مستقل، دشمن در توطئه خود شکست می‌خورد. این روش را ما باید در زندگی سیاسی واقتصادی خود رعایت کنیم. 

وی ادامه داد: دشمن با تحریم اقتصادی بدترین توطئه‌ها را در جهت سقوط نظام را پیش گرفته که در مساله اقتصاد و تحریم اقتصادی دو نظریه وجود دارد. نظریه اول نظریه مقام معظم رهبری است که بنشینیم یک کشور بزرگ با منابع و علم، یک اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ریزی اقتصادی باید به شکلی باشد که مردم ما و جامعه ما را در عرصه معیشت در شرایطی قرار دهد که در برابر تحریم آسیب‌پذیر نباشد. 

علم الهدی گفت: از چهار یا پنج سال گذشته رهبری تیتر این برنامه را داده‌اند؛ راهکار و مولفه را گفته‌اند و این نظریه رهبری است. مقابل این نظریه این است که برای رفع مشکل تحریم به سراغ دشمن برویم و مشکل را حل کنیم. چهارسال این را تجربه کردیم و در قصه برجام علاف شدیم و تحریم‌ها افزون‌تر شد و این مساله از این طریق حل نشد. دشمنی که برای به زانو درآوردن نظام ما توطئه دارد نمی‌شود به سراغ او رفت. 

وی ادامه داد: همینقدر که به سراغ او بروی بدتر می‌کند. ما رفتیم و نتیجه را هم دیدیم. روش ائمه ما این بود که به سراغ دشمن نمی‌رفتند؛ امام جواد رابطه‌اش را با مامون برید و مرکز خانواده خود در کاخ خلافت را بایکوت کرده و کانون زندگی را در جای دیگر تنظیم کردند. این روش ائمه ما بود. برجام را ما چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس‌جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می‌کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

وی افزود: ما با ادامه این برنامه کاهش تعهدات، هم ضرر برجام را برطرف می‌کنیم و هم دشمن را بی‌آبرو کرده ایم و هم برنامه انتخابات آمریکا را خنثی خواهیم کرد که نوکر بی جیره و مواجب آمریکا ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می‌کند. 

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: رهبری در برجام شرط گذاشتند که اگر آنها تعهدات خود را شروع نکردند شما تعهدات خود را آغاز نکنید که متاسفانه این کار انجام نشد و البته ما به دنبال مقصر نیستیم. از همان اول سانتریفیوژه‌ها را کندند و بتن ریختند، در حالی که آنها یک قدم برنداشتند. حالا نوبت اینستکس شده؛ گفتند اقدامات خودر ا برگردانید و دوباره غنی سازی ۲۰ درصد انجام ندهید تا ما طرح اینستکس را انجام دهیم و ۱۵ میلیارد شما خریداری کنید که حرف در آن بیشتر است که از برجام بدتر است. 

وی ادامه داد: اینطور نشود که دوباره فناوری را متوقف کنید و آنها امروز و فردا کنند. اینها درمقام عمل باز عمل نمی کنند و ما هم بیاییم فناوری را متوقف کنیم و آنها نتیجه سیاسی را بگیرند و با توطئه به ما فشار بیاورند. اینجا به صحبت های رهبری گوش دهید. هیچ چیز در زندگی ما نیست که این ۱۱ نفر ائمه معصومین به ما نداده باشند. ما باید به دنبال برنامه‌ای برویم که اقتصاد خود را قوی کنیم تا تحریم دشمن عملی نباشد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز