خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی در محلات:

برخی پزشکان از رفتن به مناطق محروم خودداری می‌کنند/ کمبودی در داروهای اساسی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۸۶

وزیر بهداشت تاکید کرد که ایران در تامین اقلام داروهای اساسی کمبودی ندارد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی عصر امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان محلات اظهارکرد: سامانه  تحویل دارو برای بیماران خاص در منزل ایجاد شده و این سامانه برای جلوگیری از مراجعه بیماران سخت درمان به مراکز عرصه دارو و ایستادن در صف است. برای حمایت از تولید داخل از واردات داروهایی که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد جلوگیری شده و از پزشکان خواسته شده در نسخ تجویزی داروهایی را بگنجانند که در داروخانه ها موجود باشد و از سردرگمی بیماران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در سایه برنامه‌ریزی اجازه داده نمی‌شود حتی یک‌روز هم مردم با مشکل کمبود دارو مواجه باشند، متذکر شد: طبق بررسی‌ها کمبود اساسی در شمار  پزشک وجود ندارد. پنج هزار دانشجوی پزشکی اکنون در کشور وجود دارد و سالانه هفت‌هزار نفر از مراکز علمی دانش آموخته می‌شوند و به جامعه پزشکان می‌پیوندند. توزیع نامناسب نیروی پزشکی در برخی نقاط کشور باید برطرف شود و برخی پزشکان عمومی به‌دلیل نبود انگیزه کافی از حضور در مناطق محروم خودداری می‌کنند و به فعالیت‌های دیگر اشتغال دارند.

نمکی از اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت رشته‌های پزشکی به افراد بومی استان‌ها خبرداد و افزود : با اقدامات انجام شده تا چهار سال آینده مشکل کمبود پزشک در نقاط مختلف کشور حل می شود.  شهرستان محلات در طرح بسیج ملی فشار خون در کشور جز استان‌های برتر بوده است. عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت محلات در آینده نزدیک آغاز می‌شود. بیمارستان محلات از جمله مراکز درمانی فرسوده است که بازسازی و به روز رسانی آن در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی از مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان سرکشی کرد و عملیات اجرایی یک پایگاه سلامت و بهره برداری از درمانگاه خیریه محلات با حضور وی انجام شد.

بهره برداری از خط دارویی حدید واحد مهبان داروی ساوه و شرکت در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان های محلات و دلیجان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز