خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

رشد 47 درصدی صادرات صنایع دستی گیلان در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۱۵

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: صادرات صنایع دستی استان در سال 97 ، 47 درصد رشد داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی گفت: میزان صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته قریب به 2 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود : طبق آمار معاونت صنایع دستی استان از گمرک؛ سال گذشته 001/837/1 دلار صنایع دستی استان به بازارهای جهانی صادر شده که عمده ترین کالاها را می توان گلیم و زیلو ، محصولات حصیری ، بافته های نساجی ، مبلمان چوبی ، سفال و سرامیک ، شیشه‌های سنتی، چوب و مشتقات آن و سایر محصولات صنایع دستی برشمرد که مشتریان آنها کشورهای اروپایی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هستند و همچنین تا پایان سال 98 نیز صادرات صنایع دستی 2050000 دلار پیش بینی شده است.

امیر انتخابی ادامه داد : رفع دغدغه هنرمندان در عرضه محصولات تولیدی از اقدامات این اداره کل بوده که معاونت صنایع دستی استان باید با برگزاری بازارچه‌های موقت در حل آن تلاش کند.

وی افزود : ساماندهی مراکز عرضه صنایع دستی می‌تواند به بهبود کمی و کیفی این صنعت کمک و موجب حذف واسطه‌ها و دلال‌ها از زنجیره صنایع دستی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در پایان خاطر نشان کرد : در تابستان سال جاری نیز 479 غرفه در 16 شهرستان استان به عرضه محصولات صنایع دستی می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز