خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان اعلام کرد:

نشست‌های تخصصی صنایع دستی استان در موزه میراث روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۶۶

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: نشست‌های تخصصی صنایع دستی استان گیلان در موزه میراث روستایی گیلان به مدت ۶ روز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: این نشست ها با هدف استفاده از ظرفیت های موزه میراث روستایی در جهت توسعه و ترویج صنایع دستی و خصوصا ایجاد ارتباط سازنده با هنرمندان رشته های صنایع دستی و تشویق ایجاد تشکل های صنفی تخصصی رشته های هنرهای سنتی و صنایع دستی در راستای شکل گیری شورای سیاستگذاری هنرهای سنتی و صنایع دستی استان گیلان برگزار خواهد شد.

شهرود امیرانتخابی افزود: این نشست‌ها به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای‌سنتی استان گیلان و همکاری موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ ۱۲ مرداد لغایت ۱۷ مرداد ماه سال جاری در محل موزه میراث روستایی ساختمان اداری، سالن کنفرانس ها برگزار خواهد شد.

امیر انتخابی ادامه داد: در این سلسله نشست های تخصصی مسائل، مشکلات، موانع و ظرفیت‌های رشته‌های سفال و سرامیک، رشتی دوزی، لباس محلی، چادر شب بافی، شال بافی، حصیر بافی، مروار بافی، بامبو بافی، منبت چوب، خراطی، معرق چوب، چوب تراشی، گلیم بافی، بافتنی های سنتی (بافت با پنج میل قلاب بافی) با حضور هنرمندان و متخصصین این رشته ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در انتها هنرمندان از موزه بازدید بعمل خواهند آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز