خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وقوع حوادث هرچند محدود در اردوهای راهیان نور قابل توجیه نیست/ یک قطره خون هم نباید از بینی دانش‌‎آموزی ریخته شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۶۰۸

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در خصوص افزایش امنیت خودروهای دانش‌آموزی راهیان نور گفت: هیچکدام از ما راضی نیستیم یک قطره خون از بینی یک دانش‌آموز ریخته شود به همین دلیل تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ایمنی لازم در سفرهای راهیان نور لحاظ شود.

حجت‌الاسلام سیدیعقوب حسینی (مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی گفت: یکی از کارهای بسیار ماندگار و اثرگذاری که امروز در جامعه ما اتفاق می‌افتد، بحث راهیان نور است که تفکر ایستادگی و ایثار شهدا را به نسل ادامه‌دهنده راه شهدا منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه راهیان نور در ابعاد مختلف برگزار می‌شود، راهیان نور در میان اقشار خاص، نخبگان، بسیج دانش‌آموزی مخاطبان زیادی دارد، اما در خصوص بحث ایمنی تردد در اردوهای راهیان نور باید گفت که در جامعه ما بخشی از حوادث به خاطر ساختار نامناسب راه‌ها و یک بخشی هم به خاطر فرسودگی ناوگان‌های ترابری و ریلی است. در عین حال بخش اصلی حوادث مربوط به عدم رعایت قوانین است. به طور کل عوامل متعددی دست به دست هم داده تا تلفات انسانی‌ در حوادث هر ساله و در مناسبت‌های مختلف وجود داشته باشد و آمار آن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم نسبت حوادث و تصادفاتی که در راهیان نور رخ می‌دهد با دیگر حوادث در سطح کشور مقایسه کنیم، می‌بینیم که راهیان نور حوادث کمتری را شامل می‌شود هرچند که ما همین آمار کم را هم نمی‌پذیریم و قابل توجیه نیست، لذا یکی از دغدغه‌های مهم و همیشگی قرارگاه مرکزی راهیان نور ستاد بسیج، بحث ایمنی‌سازی سفرها از جمله سفر راهیان نور بوده است.

حجت‌السلام حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ ایمنی در سفرهای راهیان نور گفت: از جمله سفارش‌های موکد ایشان بر ایمنی‌سازی در این سفرها بوده است، لذا امروز نه فقط در ایامی که راهیان نور برگزار می‎شود بلکه در تمام ایام، قرارگاه مرکزی جلساتی در این خصوص تشکیل می‌دهد و ذیل آن کمیته‌هایی هستند که در این خصوص انجام وظیفه می‌کنند.

او اضافه کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته ایمنی است که به امر ایمنی توجه دارد و تلاش می‌شود از سامانه جوان‌سیر که تمام استانداردهای حمل و نقل را رعایت می‌کند، بیشتر استفاده شود. همچنین می‌بایست ترددها در بازه زمانی روز انجام شود و از تردد در شب جلوگیری به عمل آید. همه دستورالعمل‌ها در این خصوص ابلاغ و تلاش شده که حتی یک مورد هم اتفاق نیفتد و مجموعه ما نسبت به این قضیه بسیار حساس است. در سال گذشته به مراتب شاهد حوادث کمتری بوده‌ایم هرچند باز هم تلاش ما این است که آن حوادث محدود هم رخ ندهد.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: به طور کل میزان حوادث در اردوهای راهیان نور به نسبت دیگر سفرها کمتر است اما همان میزان هم نباید وجود داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره تعامل آموزش و پرورش در راستای ایمنی‌سازی خودروهای راهیان نور گفت: یک قرارگاه ویژه راهیان نور دانش‌آموزی به نام قرارگاه امام حسن (ع) با ریاست وزیر آموزش و پروش یا یکی از معاونان او و دبیری مسئول بسیج دانش‌آموزی تشکیل می‌شود که از ابتدا تا انتها این سفر را مدیریت می‌کند، ضمن اینکه تعامل ما با آموزش و پرورش تنگاتنگ و همیشگی است.

حسینی تصریح کرد: ما باید همزمان با حساس کردن مسئولان نسبت به ایمن‌سازی خودروها و جاده‌‎ها تلاش کنیم این فضا و این جو روانی در جامعه ایجاد نشود که سفر راهیان نور حادثه‌مند است و از این بابت خانواده‌ها را نگران نکنیم. در حالی که ما باید آرامش و آسایش را به خانواده‌ها تزریق کنیم و به ارزش این سفر تاکید داشته باشیم که مبادا کمرنگ شود، زیرا اگر اهمیت این سفر کمرنگ شود، ضربات مهلک‌تری را خواهیم خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج  در پایان توضیح داد: اینکه ما امروز در جامعه اسلامی عزت و آبرو کسب کرده‌ایم و در دنیا به ما احترام می‌گذارند به این دلیل است که تفکر شهادت، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی داشته‌ایم و باید آن را حفظ کنیم. نکته حائز اهمیت این است که هیچکدام از ما به هیچ عنوان راضی نیستیم که یک قطره خون از بینی یک دانش‌آموز ریخته شود به همین دلیل تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ایمنی لازم در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز