خبرگزاری کار ایران

دفاع تمام قد وزیر علوم از سهمیه "انتقال" و "تغییر رشته" فرزندان هیأت ‌علمی در کنکور؛

برخی طوری صحبت می‌کنند که گویی کل دانشگاه‌ها را بچه‌های اعضای هیات علمی تشکیل داده‌اند!

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۶۰۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره استفاده فرزندان اعضای هیات علمی از سهمیه گفت: سال گذشته ۱۵۰۰ نفر دانشجو از این امتیاز استفاده کردند که اغلب از استانی به استان دیگر جابه‌جا شده و ۶۰۰ نفر نیز از این ۱۵۰۰ نفر تغییر رشته داشته‌اند.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور و اینکه به چه علت به فرزندان آنها سهمیه داده می‌شود، گفت: متاسفانه این مسئله در جامعه کمی بزرگنمایی شده است. برخی در کشور اغلب به دنبال این هستند که در موارد مختلف ایرادها و اشکالاتی پیدا کنند. این مسئله طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چندین سال است که اجرا می‌شود. این سهمیه در واقع حداقل کمک به فرزندان اعضای هیات علمی است که در دانشگاه قبول می‌شوند.

غلامی در ادامه بیان کرد: مصوبه مورد نظر به این صورت است که فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در هر دانشگاهی که قبول شده‌اند، می‌توانند به محل خدمت پدر و مادر خود که اعضای هیات علمی آن دانشگاه هستند، بیایند. ما این اقدام را برای دانشجویان عادی هم در نظر گرفتیم؛ به ویژه برای خانم‌ها توصیه اکید من بوده است که پس از قبولی در دانشگاه اگر تقاضای جابه‌جایی داشتند به آنها کمک شود، جا به جایی دانشجویان در هر دو صورت هم فرزندان هیات علمی و هم افراد عادی وجود دارد، پس چرا در خصوص افراد عادی گلایه‌ای وجود ندارد؟

وی  در خصوص تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی که یکی دیگر از  امتیازات فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است، گفت: در میان افرادی که از این امتیاز استفاده می‌کنند، تعداد کمی تغییر رشته داشته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: سال گذشته ۱۵۰۰ دانشجو از این امتیاز استفاده کردند که اغلب از استانی به استان دیگر جابه‌جا شده و ۶۰۰ نفر نیز از این ۱۵۰۰ نفر تغییر رشته داشته‌اند، اما برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی کل دانشگاه‌ها را بچه‌های اعضای هیات علمی تشکیل داده‌اند و از پایین به بالا رسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز