خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

قطع اعزام دانشجو به خارج از کشور صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۷۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن رد خبر قطع اعزام دانشجو به خارج از کشور تاکید کرد: اگر منابع مالی اجازه بدهد، هرچه متقاضی داشته باشیم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور می‌فرستیم.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خبری مبنی بر اینکه اعزام دائمی دانشجو به خارج از کشور قطع شده است، گفت: فرصت‌های مطالعاتی سر جای خودش هست و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای فرصت‌های مطالعاتی همچنان می‌توانند به خارج از کشور بروند و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اگر منابع مالی اجازه بدهد، هرچه متقاضی داشته باشیم برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور می‌فرستیم.

غلامی ادامه داد: به عنوان مثال در یک برهه‌ای جمهوری اسلامی سه هزار بورسیه در خارج از کشور داشت که کل دوره را در آنجا درس می‌خواندند، در حال حاضر به دلیل اینکه دانشگاه‌های داخلی ما همه مقاطع را پوشش می‌دهد، از این رو دانشجویان می‎توانند  بخشی از تجربیات لازم را از طریق فرصت مطالعاتی شش یا ۹ ماهه در مقطع دکتری کسب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دلایلی که گفته شد ضرورتی ندارد که دانشجویان کارشناسی ارشد برای تحصیل در مقطع دکتری آن هم به صورت کامل به خارج از کشور اعزام شوند، البته به جز رشته‌هایی که جدید هستند و یا رشته‌های میان رشته‌ای و کماکان دانشجویان این رشته‌ها را همچنان به خارج از کشور می‌فرستیم و تعدادشان هم تقریبا کم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: فرصت‌های مطالعاتی سر جای خودش هست و قطع نشده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز