خبرگزاری کار ایران

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت:

در ارائه موفقیت‌های ایران به جهان عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۵۰۵

مدیرکل همکاری های بین‌الملل وزارت بهداشت از برگزاری همایش پوشش همگانی سلامت خبر داد و گفت: پوشش همگانی سلامت جزو تعهدات دولت‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

به گزارش ایلنا، محسن اسدی لاری (مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت) در جلسه مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران که به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری مناسب همایش پوشش همگانی سلامت، برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت، توفیقات بسیار زیادی داشته است و بعد از طرح تحول سلامت در این زمینه، اقدامات وسیعی را انجام داده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پوشش همگانی سلامت جزو تعهدات دولت‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی است، امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده، سرمایه‌گذاری وسیع دولت و همراهی ارکان نظام، ایران بتواند تا سال ۲۰۲۵ میلادی به اهداف پوشش همگانی نظام سلامت دست یابد.

مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در ارائه موفقیت‌های ایران به جهان عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم، بنابراین برگزاری اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در مهرماه سال جاری فرصت مناسبی برای نشان دادن دستاوردها و توفیقات ایران، طرح چالش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه پوشش همگانی نظام سلامت است.

اسدی لاری تصریح کرد: با پیش‌بینی قبلی و موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از برنامه‌هایی که قرار است در حاشیه اجلاس RC۶۶ برگزار شود، همایش بزرگ پوشش همگانی نظام سلامت است و مسئولیت آن نیز به ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم از این فرصت، نهایت بهره را ببریم و با حضور چشمگیر پرستاران، بهورزان، مراقبین سلامت، همکاران اورژانس و سایر معاونت‌ها که در ارائه خدمات جامع سلامت دخیل هستند؛ بتوانیم پوشش همگانی سلامت را برای تمامی آحاد جامعه فراهم آوریم و شاهد ارتقای نظام سلامت در کشور باشیم.

گفتنی است، جلسه مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری مناسب همایش پوشش همگانی سلامت، با حضور اسدی لاری مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، اعضای هیئت رییسه دانشگاه و نمایندگان معاونین وزرات بهداشت،  برگزار شد.

به نقل از وبدا ، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی (۲۲ تا ۲۵ مهرماه سال جاری در تهران)، همایش بزرگ پوشش همگانی سلامت (UHC) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود و تدروس، رییس سازمان جهانی بهداشت، المنظری، مدیر کل دفتر منطقه ای این سازمان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دست اندرکاران نظام سلامت در این همایش حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز