خبرگزاری کار ایران

آلودگی هوا عامل بروز آسم در کودکان

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۲۹۲

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا عامل بروز آسم در بیش از یک سوم کودکان اروپایی است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، آلودگی هوا ممکن است باعث ایجاد یک سوم از همه موارد آسم در دوران کودکی در اروپا شود.

محققان بیش از 63 میلیون کودک را در 18 کشور اروپایی مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند، آلودگی هوا عامل 33 درصد موارد جدید ابتلا به آسم است.

نتایج یک بررسی آماری حاکی از آن است که تنها در انگلیس با کاهش آلودگی هوا می‌توان سالانه از بروز 45 هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. 

پژوهشگران تخمین می‌زنند، اگر دولت‌ها اقدماات لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا را عملیاتی کنند، سالانه بیش از 190 هزار کودک از ابتلا به آسم در امان می‌مانند. 

حنین کریس، محقق ارشد این مطالعه از موسسه پژوهشی تگزاس می‌گوید: فراخوان اقدامات فوری در راستای کاهش آلودگی هوا باید صادر شود.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، محدودیت‌های سازمان جهانی بهداشت برای برخی از آلاینده‌ها به اندازه کافی سختگیرانه برای محافظت از کودکان در برابر آسم نیست.

آلودگی می‌تواند به مجاری تنفسی آسیب برساند و منجر به التهاب و ایجاد آسم در کودکانی شود که از نظر ژنتیکی در معرض خطر هستند.

این مطالعه به خوبی نشان داد، اگر دی اکسید نیتروژن (NO2) به شدت کاهش یابد، تقریباً 23 درصد از کودکان هرگز به آسم مبتلا نمی‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز