خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

گفتمان دیپلماسی صلح طلبانه ایران در برجام متبلور شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۰۰۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:گفتمان دیپلماسی صلح طلبانه ایران در برجام متبلور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسینعلی امیری در جلسه شورای اداری مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که تا اواخر سال 91قدرت های بزرگ ملت ایران را از  بدیهی ترین حقوق بین المللی محروم کرده بودند و حتی حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای را برای ما زیاده خواهی می دانستند،اظهار داشت: نه تنها بزرگ ترین پرونده ها و تحریم های بین المللی را علیه ما تشکیل دادند، بلکه قطعنامه‌های متعددی علیه نظام جمهوری اسلامی روا داشتند و کارزار های تبلیغاتی بزرگ ایران هراسی در تمام دنیا به راه انداخته بودند.

وی افزود: حتی ما را وارد فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد کرده بودند، همان مسیری که عراق ، لیبی و برخی دیگر کشور های دنیا را وارد آن کردند و امروز سرنوشتشان را بخوبی شاهد هستیم .

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بردن ایران به آستانه یک جنگ نظامی با ورود به فصل هفتم منشور سازمان ملل یک واقعیت بود و نباید آن را نادیده گرفت، گفت: اما گفتمان دیپلماسی صلح طلبانه ما با هدایت رهبر معظم انقلاب ، تدبیر رئیس جمهوری و قدرت تیم مذاکره کننده  نظام جمهوری اسلامی در برجام متبلور شد و ایران را به تنها کشور خارج شده از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بدون خسارت تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات یکجانبه و خلاف عرف و اصول حقوق بین الملل دولت آمریکا برای خروج از توافق بین المللی برجام ، اما همچنان شاهد اثرات سیاسی و حقوقی این توافق بین المللی هستیم و امروز نگاه به ملت ایران و جمهوری اسلامی کاملا با سال های پیش از 91 متفاوت است و باید این را نتیجه توافق برجام دانست.

امیری با تاکید بر این که برجام نگاه دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند، خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم متوجه می شویم که در سال 91 در کشورهایی همچون ژاپن به دلیل تبلیغات دشمنان علیه ملت ایران ، برای ایرانیان صف های جداگانه در فرودگاهها ایجاد می کردند و با چشم خطر به ما می نگریستند و با ذلت ما را از گیت های فرودگاهها و فروشگاهها عبور می دادند.

وی با یادآوری اینکه امروز نخست وزیر ژاپن به عنوان شخصیت بزرگ بین المللی تقاضای ملاقات با مقام معظم رهبری ، رئیس جمهوری و دیگر مقامات سیاسی ایران را دارد و به کشورمان سفر می کند ، ادامه داد: این نشان دهنده قدرت و موفقیت دیپلماسی ما است که در قالب برجام به تمام دنیا منتقل شده است.

امیری ادامه داد: برجام ثابت کرد در اخلاق مداری و تعهد به عهد ، ایرانیان سرآمد جهان هستند و امروز جایگاه ایران و آمریکا در دنیا تغییر کرده است و این بر کسی پوشیده نیست. اکنون کسی در دنیا نمی گوید ایرانیان به دنبال جنگ و ایجاد تنش هستند و اقدامات نیروهای مسلح ما در کنار دیپلماسی ، ما را در جایگاه اقتدار قرار داده است .

 وی افزود: این تصور آمریکایی ها که با خروج آنها جمهوری اسلامی ایران نیز از برجام خارج می شود، آنها را در خطای استراتژیک قرار داده است؛ اما برجام سند بزرگی است که راه حل های بازگشت نیز درآن تعبیه شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: پیام آمریکایی ها برای مذاکره و همچنین گفت و گوی دو طرفه نشان از پشیمانی آنها و خطای محاسباتیشان دارد که فکر می کردند ایران هم در برابر خروج آمریکا ، از برجام خارج می شود.

امیری با اشاره به اینکه غربی ها به خصوص آمریکایی ها انتظار داشتند مردم بعد از تحریم ها به خیابان بریزند و در برابر نظام و دولت مخالفت کنند، گفت: همراهی و ایمان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون غربی ها به خصوص آمریکایی ها را در شگفتی فرو برده است .

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع امروز به خاطر همکاری و همرایی مردم با نظام ، دولت های غربی در بهت استراتژیک فرو رفته اند چون باز هم مشاهده کردند که همچنان ملت انقلابی ما در برابر دشمن خارجی یک صدای واحد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز