خبرگزاری کار ایران

کارگران، اولین قربانی خصوصی‌سازی غلط واحدهای صنعتی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۸۰۵

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان انتقادی اخیر مقام معظم رهبری، از اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی انتقاد کرد و گفت: کارگران اولین قربانی خصوصی‌سازی غلط واحدهای صنعتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کریم صادق‌زاده تبریزی» سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از جوانان نخبه و مدال آور کشور را حاکی از ژرف‌نگری ایشان نسبت به مسایل مختلف دانست و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به موضوعات مختلفی اشاره داشته‌اند که همه آن باید سرلوحه کار مسئولین و جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارتباط با اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی گفت: مقام معظم رهبری به خوبی دراین بخش از سخنان خود بر این نکته تصریح داشتند که تبعات نادرست از اجرای اصل ۴۴ ناشی از عملکردها بوده است.

صادق‌زاده با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری از عملکرد دولت‌ها در اجرای اصل ۴۴ گله‌مند بوده و همچنانکه خودشان فرموده‌اند در برخی موارد و اشکال‌ها شخصا در برابر آن ایستاده و آن را بازگردانده‌اند، گفت: این نکته بسیار مهمی است اگر در گذشته هم تخلفی صورت گرفته اکنون دیگر دولت با نگرشی صحیح شرایطی فراهم آورد  تا زمینه هرگونه اشتباهی در اجرای سیاست خصوصی‌سازی  و اصل ۴۴ قانون اساسی از بین برود.

این فعال کارگری گفت: قانون واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی ایرادی ندارد، ولی متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

به گفته وی، طی سنوات گذشته اجرای قانون خصوصی‌سازی توام با اخراج و تعدیل نیروی کار و اعلام ورشکستگی صوری و تغییر کاربری املاک واحدهای صنعتی در استان آذربایجان شرقی بوده است.

او کارگران را اولین قربانیان خصوصی‌سازی دانست و گفت: قانون همه چیز را مشخص کرده است اما برخی مجریان قانون به نوعی خصوصی‌سازی می‌کنند که بنگاه اقتصادی دولتی به افرادی واگذار می‌شود که اهلیت نداشته و نظارتی بر عملکرد آن هم صورت نمی‌گیرد در نتیجه کارگران اخراج و بنگاه‌های اقتصادی دولت به بحران کشیده می‌شوند.

صادق‌زاده تبریزی در ادامه تصریح کرد: به واسطه اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی، سالهاست که جامعه کارگری مشکلات سختی را پشت سر می‌گذارند و در استان آذربایجان شرقی شاهد هستیم عدم توجه به اهلیت بخش خصوصی در واگذاری‌ها مشکلات زیادی را گریبانگیر استان و متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران کرده که نمونه‌اش را به خوبی در تعدادی از واحدهای صنعتی همانند واحد ماشین‌سازی تبریز مشاهده کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز