خبرگزاری کار ایران

محمدی خبر داد:

یارانه کشمش به 2 هزار نفر از انگورکاران بردسکنی پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۹۸

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در راستای حمایت از کشاورزان انگور کار طی دو مرحله یک میلیارد و 300 میلیون تومان یارانه کشمش به 2 هزار نفر از انگورکاران این شهرستان پرداخت شد.

حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن، گفت: با وجود اینکه شهرستان بردسکن در تولید محصول انجیر ، انار و انگور رتبه های اول تا سوم استان را داراست ولی متاسفانه در بحث فرآوری آن تاکنون کارخاصی صورت نگرفته است.

وی از آمادگی مدیریت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای احداث کارخانه فرآوری این محصولات در منطقه خبرداد و گفت: متاسفانه بهره برداران رغبتی برای این مهم ندارند.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن در بخش کشاورزی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولان و حمایت‌های بهره برداران شاهد راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی دراین شهرستان باشیم چرا که صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن است.

وی از پرداخت تسهیلاتی با عنوان رونق تولید برای بهره برداران بخش کشاورزی خبرداد و گفت: این تسهیلات با بهره 18 درصد است و کسانی که در راستای کار باغداری، شیلات و دامداری طرح اجرا کنند این تسهیلات 4 درصد نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه  هریک از مناطق بردسکن یک  الگوی کشت دارد گفت: بخش شهرآباد الگوی کشت آن محصول پسته در منطقه کوهپایه محصولات سردرختی و در بخش انابد محصولات زراعی کشت می شود.

وی بر احداث گلخانه ها در منطقه تاکید کرد و گفت:احداث گلخانه به عنوان تغییر کاربری محسوب نمی شود  و متقاضیان در مناطق غیر برخوردار می توانند از تسهیلات 5 درصدی و در مناطق برخوردار از تسهیلات 9 درصدی در احداث گلخانه ها برخوردار شوند.

وی  گفت: در شهرستان بردسکن 7 واحد گلخانه فعال است و بزودی دوگلخانه 2 و 5  هکتاری نیز در شهرستان راه اندازی می شود.

وی با توجه به وضعیت منابع آبی منطقه و شرایط اقلیمی منطقه بر ایجاد گلخانه نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز