خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حمایت از خبرنگاران نیازمند همت همگانی دستگاه‌های اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۸۷

رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان تایباد گفت: برای حمایت از خبرنگاران هیچ بودجه‌ای تعریف نشده و این اقدام نیازمند همت همگانی دستگاه‌های اجرایی است.

مهدی حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: یکسال خبری می‌گذرد و در میان تمام وقایع تلخ و شیرین اصحاب رسانه یاران همیشه در صحنه مدیران و مسئولان اجرایی هستند بدون هیچ حمایت و چشم‌داشتی تنها تلاش می‌کنند تا زحمات دیگران دیده شود.

وی افزود: کارها در جهت سازندگی و توسعه در هر منطقه توسط دستگاه‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود و به پایان می‌رسد چیزی که این کارها را ماندگار می‌کند ثبت تمام وقایع توسط خبرنگاران است اما در اغلب اوقات زحمات این قشر در جامعه با بی‌مهری مواجه می‌شود.

حسین زاده بیان کرد: خبرنگاران تنها قشری هستند که با توجه به سختی کاری که انجام می‌دهند مزایای چندانی دریافت نمی‌کنند، نداشتن حقوق ماهیانه ثابت، بیمه و مزایای مالی دیگر از اساسی‌ترین مشکلات این گروه است که برای تهیه یک خبر یا گزارش باید شخصی هزینه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی خبرگزاری‌ها در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است نمایندگان خبری در شهرستان‌ها از هیچ مزایای برخوردار نیستند حقوق و دستمزد یک خبرنگار رسمی با توجه به دغدغه‌ها و استرس‌های کاری تنها در حد تامین شارژ اینترنت است حتی کفاف پول تلفن را هم نمی‌دهد.

وی با اشاره به تلاش خبرنگاران و انعکاس اخبار به موقع گفت: اصحاب رسانه چه در خبرگزاری‌های رسمی، مطبوعات و فضای مجازی یک سری نیازهای مادی دارند که با توجه به عدم بودجه در این زمینه نیاز است تمام نهادهای دولتی و خصوصی فکری اساسی داشته باشند.

شهرستان تایباد دارای 20 خبرنگار در حوزه‌های مختلف رسانه و فضای مجازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز