خبرگزاری کار ایران

در آستانه روز خبرنگار انجام شد؛

لغو حکم ممنوع القلمی مدیرمسئول هفته نامه‌های غرب و آفتاب کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۶۸

در آستانه روز خبرنگار؛ حکم ممنوع القلمی مدیرمسئول هفته نامه های غرب و آفتاب کرمانشاه و سایت ساحت نیوز نقض شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، چندی پیش با شکایت شهردار و رئیس شورای شهر کرمانشاه، حسنعلی مهدوی به مدت یک سال از سوی دادسرا ممنوع القلم شد.

این حکم که در تاریخ مطبوعات استان کرمانشاه بی‌سابقه بود، اعمال شد و عملا حسنعلی مهدوی که مدیر مسئول دو هفته نامه و یک سایت خبری پرببننده است از فعالیت مطبوعاتی از سوی دادگاه به مدت یکسال منع شد.اما با پیگیری‌  مسئولان استانی کرمانشاه، ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، هیات مدیره خانه مطبوعات و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان و.... حکم ممنوع القلمی این روزنامه گار لغو شد.

مهرداد رضایی فرد؛ مشاور حقوقی خانه مطبوعات استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: در این مدت قرار نظارت قضایی برای مدیر حزب توسعه و رئیس شورای سیاستگذاری هفته نامه غرب صادر شد که طی آن این روزنامه نگار یک سال ممنوع القلم شد.

مشاور حقوقی خانه مطبوعات استان کرمانشاه تاکید کرد: هرچند این قرار قطعی نبود ولی ایشان احتیاطاً از این حقوق اولیه خودشان محروم شدند زیرا بعضی تحلیل‌شان این بوده که می بایست از آن زمان تعیین شده رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این حکم توسط شعبه دوم دادگاه کیفری اول استان کرمانشاه نقض شده است، گفت: از دادسرا و دادستان کرمانشاه درخواست می کنیم که در چنین مواردی که یک اداره نسبت به یک خبرنگار شاکی می شود به دید حل مسئله نگاه کنند تا این نوع بدعت ها در جامعه مطبوعاتی کشور به ویژه کرمانشاه باب نشود و اگر هم نهاد یا مدیری بر مطلبی شکایت دارد آن موضوع را در حد تذکری خلاصه کند.

حسنعلی‌مهدوی از فعالان رسانه‌ای ‌استان است که مدیر مسئولی هفته نامه‌های «غرب» و «آفتاب کرمانشاه» و نیز سایت «ساحت نیوز»  را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز