خبرگزاری کار ایران

صالحی نیا:

۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی راکد هستند/ ۴۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۲۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی راکد هستند که امسال برای هزار و ۳۵۰ واحد با هدف برگشت مجدد به چرخه تولید برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایلنا، «محسن صالحی نیا» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت فعالیت شهرک‌های صنعتی، توضیح داد: ما حدود ١١٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که براساس آخرین آمار سال گذشته سهم صادرات این واحدها ٤ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: ۸۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری داریم که از این تعداد ۵۰۰ مورد شهرک صنعتی و ۳۱۰ مورد ناحیه صنعتی است، همچنین ۹ منطقه ویژه اقتصادی نیز در کشور داریم.

صالحی‌نیا اضافه کرد: ۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی نیز راکد هستند که امسال برای هزار و ۳۵۰ واحد با هدف برگشت مجدد به چرخه تولید برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد فعال داریم، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد معادل ۴۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ درصد، ۱۰ هزار واحد معادل ۳۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز با ظرفیت ۷۰ و بیش از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی درباره اشتغال این واحدها بیان کرد: ۸۱۰ هزار نفر در واحدهای فعال و ۱۸۰ هزار نفر در واحد‌های غیر فعال مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی ادامه داد: ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد دلار در واحدهای ما سرمایه گذاری کرده اند و ۱۷ هزار نفر نیز در این حوزه مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز