خبرگزاری کار ایران

اوایل شهریورماه انجام می‌شود؛

برگزاری اولین جشنواره صنایع دستی و بوم گردی شهر جدید صدرا

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۶۸

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: جشنواره صنایع دستی و بوم گردی شهر جدید صدرا، اوایل شهریور ماه سال جاری در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، خلیل حاجی پور گفت: این جشنواره به همت شرکت عمران شهر جدید صدرا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از 2 شهریور ماه گشایش و تا 4 شهریور ماه از ساعت 17 الی 22 مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: ایجاد زمینه گردشگری و بوم گردی جهت معرفی ظرفیت‌های اقوام مختلف و صنعت‌های آنها در کنار هم برای وحدت و همدلی بیشتر،آگاهی فرهنگی و محیط زیستی،ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت شهروندان شهر صدرا، کمک به اقتصاد ملی وایجاد فضاهای لازم جهت گسترش واحدهای کوچک اشتغال صنایع دستی، برنامه‌ریزی برای کمک به ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و برندسازی شهر های جدید به قطب های فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این نمایشگاه بشمار می رود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار داشت: در این جشنواره  نمونه هایی از آثار فاخر و شاخص هنرمندان در رشته هایهنری خاتم، منبت، مشبک، معرق، بافته های عشایری و داری، چرم، شیشه، کاشی هفت رنگ، هنرابر وباد و ویترای، مینا خانه ریزی و دیگر هنرهای صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد.

وی به برنامه های مورد نظر جشنواره صنایع دستی و بوم گردی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های این جشنواره در سه بخش افتتاحیه، نمایشگاهی و فروش، برگزاری گارگاه های عملی ورکشاپ‌های هنری و همچنین در حاشیه جشنواره موسیقی محلی و غذای‌های محلی ارائه می شود و علاقه مندان می‌توانند از برنامه‌ها بهره‌مند شوند و جهت مشارکت و حمایت در برگزاری جشنواره، به روابط عمومی شرکت عمران یا دبیرخانه اجرایی رسانه های ارتباطی اسگالش مراجعه نمایند.

حاجی پور بیان داشت: در این جشنواره که به مدت 3 روز در مجموعه فرهنگی سرزمین سبز صدرا (گرین لند ) دائر هستند، 3 نفر از شرکت کنندگان به عنوان برترین صنعتگران در سطح استانی انتخاب، و جهت حضور در بخش کشوری جشنواره که توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرها جدید برگزار می شود، معرفی و در مرحله کشوری منتخبین در شهر جدید پردیس در آبان ماه در جشنواره سراسری کشور شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز