خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ناظران بین المللی از روستای قاسم آباد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۸۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: ۲۰ تا ۲۶ خرداد به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده و این اداره کل با بیش از ۷۰ برنامه‌ به استقبال این هفته خواهد رفت.

به‌گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیرانتخابی ضمن تبریک این ایام به تمامی هنرمندان و فعالان این حوزه از برنامه‌های پیش‌رو در این هفته خبر داد و گفت: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح گارگاه ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و همچنین برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی ادامه داد: همایش ملی هنرهای سنتی با محوریت معرفی رشته های در حال فراموشی، نقش اقامتگاه های بومگردی در احیاء هنرهای سنتی، طراحی و خلاقیت در کاربری های جدید هنر های سنتی رو به زوال و ترویج ابرشم کشی سنتی در چادر شب قاسم آباد در روز های ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در شهرستان رودسر برگزار می شود.

امیرانتخابی در ادامه به افتتاح ۵ واحد بوم گردی با محوریت صنایع دستی و برگزاری تور های کارگاه گردی در سطح استان اشاره کرد و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان بمناسبت هفته صنایع دستی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچین به افتتاح کارگاه ابریشم کشی سنتی در روستای قاسم آباد و بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ناظران بین المللی از روستای قاسم آباد جهت ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد اشاره کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دیدار صمیمی هنرمندان و فعالین صنایع دستی با مسئولین و اصحاب رسانه و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این هفته دانست.

وی در انتها اظهار کرد: ۷ گارگاه آموزش صنایع دستی در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز