خبرگزاری کار ایران

میربلوکی خبر داد:

برگزاری هفتمین جشنواره بهار نارنج در لنگرود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۲۳

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود گفت: هفتمین جشنواره بهار نارنج در لنگرود برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لنگرود،سمیه میربلوکی گفت : هدف از برگزاری این جشنواره بیان خواص دارویی بهارنارنج، جذب گردشگر، حفظ و احیای آیین‌های بومی و معرفی ظرفیت‌های استان گیلان است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود از استقبال خوب مردم از هفتمین جشنواره بهار نارنج خبر داد و تصریح کرد: لافندبازی، مراسم آتش بازی، اجرای برنامه طنز در قالب استندآپ کمدی، اجرا موسیقی فولکلور گیلان، موسیقی پاپ، اجرا مسابقات خانوادگی، اهدا تندیس جشنواره به باغداران نمونه شهرستان و ورزشکاران و چهره های فرهنگی شهر ، برپایی ۵۰ غرفه شامل عرقیات، صنایع دستی و … از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود و هنرمندان صنایع دستی در 40 غرفه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و همچنین غذا های محلی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: این هنرمندان در کنار محصولات خود به فروش و عرضه عرقیات دست ساز، شربت و مربای بهارنارنج، رشته خشکار و غذا های بومی و محلی خود پرداختند.

وی افزود: کومله، روستاهای پرشکوه، ملاط، کولاک محله، حاجی سرا و لیسه رود خاستگاه بهارنارنج این شهرستان است. واین جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله با همکاری فرمانداری، ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنگرود در شهر کومله برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز