خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج خبر داد:

برگزاری جشنواره سیب گلاب در شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۲۲

جشنواره سیب گلاب با حضور مسئولان استانی در روستای شهید آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت اله علیرضایی  فرماندار آوج در این جشنواره گفت: کارکرد، اهداف و ماهیت برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح روستاها حرکت در مسیر رشد و توسعه اقتصاد روستایی و رونق گردشگری است.

وی اضافه کرد: مردم جامعه ما در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به دور هم نشستن و مهرورزی و مودت و تقویت همدلی و انسجام نیازدارند و در چنین جشنواره هایی شاهد همبستگی و رفاقت و نزدیکی دل های مردم به یکدیگر هستیم.

علیرضایی ادامه داد: انسان در جامعه جدید امروزی و بیشتر در مناطق شهری و صنعتی با روابط سرد و سودجویانه و ماشینی مواجه است لذا بهترین گزینه برای خارج شدن از این فضای سرد و دست یابی به امنیت و آرامش روانی و فضای نوع دوستی و همدلی برای او روستاست.

وی گفت: روستاها امروزه مقاصد مهم گردشگری و رفاهی و تفریحی برای شهرنشینان است از این رو باید اهتمام جدی مسئولان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در جهت ایجاد جاذبه های توریستی وگردشگری  و رونق اقتصاد روستاها باشد و روستائیان نیز این موهبت و نعمت بزرگ الهی را به شایستگی قدر بدانند.  

فرماندار آوج اظهار داشت: با وجود  فراهم شدن خدمات وایجاد امکانات درخشان و قابل توجه در روستاها، طی چند دهه گذشته متأسفانه بی توجهی به موضوع اشتغال و ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی روستاها و نیز عدم اعتماد به نفس روستائیان و کم شدن احساس تعلق جوان روستایی شاهد مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها بوده ایم.

وی اظهار داشت: این روند با توجه به حوزه اقتصاد روستایی و رونق گردشگری در حال توقف است و آنچه که جوان روستایی باید به آن باور داشته واتکا کند محیط آرام و امن و فضای با نشاط و پرجاذبه روستاست.

 فرماندار آوج ضمن تقدیراز برگزارکنندگان جشنواره سیب گلاب در دهستان شهیدآباد افزود: این جشنواره در راستای معرفی محصولات کشاورزی و باغداری منطقه به استان و حتی کشور است  که امیدوارم با همکاری دستگاههای متولی و مردم منطقه این هدف مهم میسر شود.

علیرضایی افزود: شهرستان آوج سرشار از پتانسیل وقابلیت های سرمایه گذاری است از این رو باید از بخش خصوصی و خیران درجهت سرمایه گذاری در حوزه های مهمی چون گردشگری، صنایع تبدیلی، باغداری، دامپروری، کشاورزی و آبزی پروری درراستای رشد وتوسعه پایدار وهمه جانبه شهرستان به ویژه روستاها حمایت های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز