خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین در پاسخ به ایلنا بیان کرد:

تجمعات کارگری در قزوین تنش زا نبوده/3 راهکار برای حل مشکل کارخانه کنتورسازی الوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۹۲۶

استاندار قزوین گفت: گرچه در زمینه کارگری تجمعات متعددی در استان قزوین وجود داشته اما تجمعات تنش زا نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار، سیدمصطفی جعفری سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین به همراه خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین دیدار کرد.

استاندار قزوین در این دیدار در  پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که وضعیت کارگری استان را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: قزوین، استانی صنعتی و کارگری بوده و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: به رغم تجمعات متعدد کارگری در استان قزوین، این تجمعات به هیچ وجه تنش زا نبوده و کارگران به نحو درست و مناسب مطالبات خود را درخواست کرده‌اند.

استاندار قزوین ادامه داد: مشکلات و معضلات حوزه کارگری توسط بخش‌های اقتصادی و سیاسی استانداری قزوین پیگیری شده و می‌شود.

زاهدی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور و تحریم‌های اقتصادی، با مشکلات تعدیل نیروها و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی مواجه هستیم و در نهایت، این کارگر است که ضرر کرده و آسیب می‌بیند.

وی در خصوص مشکلات شرکت کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین و مشکلات کارگران این شرکت اذعان کرد: مدیرعامل شرکت در زندان است و کارگران هم با معوقه حقوق و سنوات دست و پنجه نرم می‌کنند.

تجمعات کارگری در قزوین تنش زا نبوده/3 راهکار برای حل مشکل کارخانه کنتورسازی الوند

این مسئول افزود: دستگاه قضایی پیگیر مشکلات شرکت کنتورسازی است و به دلیل اینکه این کارخانه تنها کارخانه کنتورسازی کشور است، می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد و حتی تولیدات خود را صادر کند.

استاندار قزوین با اشاره به سه راهکار برای حل مشکلات شرکت کنتورسازی اضافه کرد: نخستین راهکار خلع ید از مالک فعلی شرکت است که قانون آن وجود دارد و مسیر قانونی آن باید طی شود.

زاهدی اذعان کرد: دومین راهکار فروش کارخانه کنتورسازی است که خریدار آن هم وجود ندارد و فعلا نمی‌شود کاری انجام داد.

وی افزود: سومین راهکار، اعلام ورشکستگی شرکت کنتور سازی است که در درازمدت به ضرر کارگران خواهد بود و پروسه آن، طولانی است اما در صورت تحقق این مهم، کارخانه احیا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز