خبرگزاری کار ایران

نمکی:

وزارت بهداشت تمام شکایات حقوقی خود را از اهالی رسانه پس می گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۵۶

مراسم تجلیل از شهدا و ایثارگران و تجدید میثاق با آرمانهای امام و انقلاب، امروز مورخ 17مرداد 98 با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن عرض احترام و ادب به شهدا، بویژه شهدای رسانه گفت: روز خبرنگار را خدمت اصحاب رسانه و قلم تبریک عرض می کنم. برای ادای احترام و معطر شدن مشام جانم با عطر شهدای نازنین خبرنگار و اهالی قلم، صبح را از اینجا آغاز کردیم. 

نمکی گفت: اهل قلم اهل دل هستند و اصحاب رسانه و خبرنگاران در زمره عاشقان هستند. من فکر می کنم که اوج عشق شها ت است. اینها عزیزانی هستند که صحنه های دفاع مقدس را مانند خودشان جاودانه کردند. امیدوارم همه شهدا با سالار شهدا محشور باشند. امیدوارم خداوند اصحاب رسانه و خبرنگاران را که سرمایه های ارزشمند این سرزمین هستند، همواره از گزند حفظ بفرماید. 

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم بیان کرد: عزیزان خبرنگاری در زمان جنگ بودند که توانستند آن لحظات را تصویر کنند. ما در زمان جنگ یکی از بهترین شیوه های خدمت رسانی را از پزشکان و پرستاران و پیراپزشکانمان داشتیم. در زمان جنگ ما توانستیم نوین ترین شیوه های ارائه خدمت را در خط های مقدم فراهم کنیم. این شاید برای اولین بار در جهان بود، چراکه مرسوم در جهان این است که اقدامات مقدماتی را در خطوط مقدم انجام می دهند و سپس بیمار را به پشت خط می فرستند. اما دوستان ما در جنگ مهم ترین اقدامات و جراحی هایی که لازم بود در دقایق اولیه اجرا بشود را در همان خطوط مقدم انجام می دادند. این عمل ها در بیمارستان های زیرزمینی و صحرایی مانند بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)  فراهم می شد. 

وی افزود: در دفاع مقدس تیم پزشکی خوش درخشید و رکوردهای بسیاری از خودش بجا گذاشت. و امیدوارم از آن افراد اگر به شهادت نائل آمدند با سید الشهدا محشور شوند و اگر باقی مانده اند به عنوان سرمایه های اجتماعی در خدمت مردم باشند. 

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تجلیل از شهدا ضمن بیان آنکه مظاهر این روحیه پاک همچنان در بین مردم و برای خدمت رسانی به مردم هستند اظهار کرد: علی رغم بعضی گلایه ها که وجود دارد، امروز  نیز پزشکان و دیگر همکاران من جزو ایثارگرترین و خدمتگزارترین قشر جامعه هستند. گرچه ممکن است این خدمت هم در بسیاری جاها آلوده مادی گری شده باشد اما باید ببینیم که در بیمارستان های این مملکت شبانه روز هزاران بیمار تحت خدمت خالصانه کادر درمان هستند. 

وی افزود: ما پرستاران و پزشکانی در این مملکت داریم که شاید چند ماه به دلیل ذیق منابع کارانه نگرفته باشند اما ثانیه ای از خدمت خالصانه دست نکشیدند. اما مانند تمام اقشار من همکارانی دارم که ممکن است دنیا طلبی را بر آخرت طلبی ارجح بدانند. 

نمکی در پایان گفت: بیش ترین هدیه که می توانم به خبرنگاران بدهم ادای احترام است و این درخواست که برای ارتقا نظام سلامت به ما کمک کنند. من درهای وزارت خانه را همواره به روی این عزیزان باز  نگاه خواهم داشت و دوم اینکه،  من خود هرگز از اصحاب رسانه  شاکی نبودم، اما سپرده ام هر شکایتی وزارت بهداشت به عنوان شخصیت حقوقی از اهالی رسانه یا خبرنگاری داشته است باید پس بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز