خبرگزاری کار ایران

حسن خلیل آبادی:

شهرستان ری سرریز مشکلات تهران شده/زندان فشافویه باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۵۳

خلیل آبادی درباره خط متروی شهر ری گفت : خط یک و شش از شهرری عبور می‌کنند و به عنوان مقصد مترو طراحی نشده، بلکه بیشتر به عنوان یک مقصد عبوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر درباره تشکیل شورای مجزا برای این شهر گفت: شهرستان ری استقلال دارد و فرماندار ویژه نیز دارد اما متاسفانه در حوزه مدیریت شهری ری به تهران متصل شده و این اقدام در سال ۱۳۹۲ با ادغام شورای بخش مرکزی شهر ری با تهران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بدنه شهر ری شورا دارد اما بخش مرکزی آن در دامن تهران قرار گرفته است اظهار داشت: این مسئله باعث ایجاد تبعات منفی می شود. قانون اساسی هر جایی که در مورد شوراها صحبت کرده بر نقش مردم برای تصمیم گیری شورای خود و انتخاب اعضا تاکید داشته است.

خلیل آبادی تصریح کرد: اعضای شورای شهر توسط خود مردم و شهر انتخاب می‌شوند در حالی که برای تهران٬ ری٬ شمیرانات و تجریش این مساله روی نداده است. برای این شهر حریم تعیین شده است اما شورای آن با تهران ادغام شده.

 وی در ادامه افزود: تا سال ۱۳۹۲ ادغام بخش مرکزی ری با تهران قانونی نبوده ولی در زمان ریاست جمهوری گذشته تبصره ذیل ماده ۱۲ آورده شد که در تهران, ری و تجریش یک شورا تشکیل شود.

 وی با بیان اینکه این خلاف نص صریح قانون اساسی است تصریح کرد: این مساله باید توسط شورای نگهبان رد می شد اما نمی دانم چطور این موضوع مورد تایید قرار گرفته است.

 عضو شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم شهرری به حق خود که در سالیان گذشته از آن ثبت شده برسند و با تشکیل شورای مستقل این امر تحقق یابد

 در ادامه زند کریم خانی درباره درباره مشکلات این بخش گفت: انتقال صنایع مزاحم بدون کارشناسی به سمت بخش های مختلف شهرستان ری باید مورد مخالفت قرار می‌گرفت و از آن پیشگیری می شد. نباید تصور شود مشکلات شهر تهران حل می‌شود بلکه به سمت بخش های شهرستان ری منتقل می شود.

وی افزود: سازمان زندان‌ها با این جمعیت در حقیقت یک شهر محسوب می‌شود که به شهر ری اضافه شده است آیا زیرساختهای لازم برای این محدوده تامین شده است.

زندکریم خانی با بیان اینکه شهرستان ری سرریز مشکلات تهران شده تصریح کرد: پسابهای تهران نیز به سمت این شهر می آیند و حق آبه ما نیز به ما تعلق نمی گیرد

 وی افزود: وقتی سازمان زندانها قرار بود به فشافویه منتقل شود صورت جلسه بین بخشداری و فرمانداری تهران تنظیم و براساس آن مقرر شد امکاناتی به این منطقه از جمله آتش نشانی، حمل و نقل جاده‌ای و امکانات زیربنایی برای همراهان ملاقات کننده ها تعلق  گیرد که متاسفانه این کار انجام نشده است.

زند کریم خانی در ادامه اظهار داشت: ما زندانی به نام زندان فشافویه نداریم.اسم آن زندان تهران بزرگ است. اما متاسفانه فشافویه را به نام زندان آن می‌شناسند. این منطقه شامل بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه می باشد و  ۴۰ درصد تولیدات لبنی تهران را تامین می کند و زمانی به عنوان سرزمین طلایی تولید گندم مطرح می شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار زندانی در زندان بزرگ تهران قرار دارند گفت: این زندان شامل دو بخش زندان کار و ندامتگاه تهران بزرگ است. اما مسئله این است که آیا امنیت بخش فشافویه با حضور این زندان تامین شده است؟ آیا کلانتری به منطقه اضافه شده است؟ این جا تنها همان کلانتری قدیم را دارد و مشکلات امنیتی آن اضافه شده است. روستای ابراهیم آباد در مجاورت زندان قرار دارد و اکنون خانواده ها برای ملاقات و دسترسی آسان با زندانیان در این منطقه مستقر می شدند که اینها آسیب‌های اجتماعی می باشد که به این منطقه وارد شده، اما آیا به این مسائل توجه شده است؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز