خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

فعالیت 47 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان/ پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۳۳۳

مدیرکل شیلات گیلان با شاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری گفت: سهم استان در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره است.

به گزارش ایلنا از رودسر، مدیر کل شیلات گیلان در حاشیه بازدید از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سموش بخش رحیم آباد رودسر گفت: ۲ مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در گیلان فعال است.

صمد درویشی وجود ۴۷ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری از مجموع ۱۲۶ مزرعه خاویاری کشور را از دیگر مزیت‌ها و ظرفیت‌های گیلان برشمرد و افزود: در این مزارع سالانه هزار تن گوشت ماهی خاویاری استحصال می‌شود.

وی گفت: پارسال ۴۰۰کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری به کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد.

مدیرکل شیلات گیلان در ادامه به صدور مجوز پرورش ماهیان خاویاری و فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه سیتا اشاره و تصریح کرد: سهم استان در سال جاری ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات کم بهره است که متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

صمد درویشی به نقش مراکز غیردولتی تکثیر ماهی در گیلان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵ مرکز غیردولتی تکثیر ماهی در استان وجود دارد که امسال ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید خواهد کرد.

وی به ظرفیت شهرستان رودسر در پرورش آبزیان نیز اشاره کرد و افزود: در منطقه سموش این شهرستان ۷۰تن ظرفیت تولید آبزیان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز