خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

کاهش نسبی دما در استان‌‌های شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۰۱

یک کارشناس هواشناسی از کاهش نسبی دما در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی (کارشناس هواشناسی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: در استان‌‌‌های مازندران و گیلان امروز بارش پراکنده باران گزارش شده است. همچنین برای استان گلستان نیز بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل امشب نیز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نیمه غربی خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی گزارش شده‌است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه در ساعات عصرگاهی استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات آذربایجان غربی، ارتفاعات اردبیل و برخی از نقاط خراسان شمالی انتظار رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم.

وی درباره استان‌‌های ساحلی دریای خزر نیز گفت: در این استان‌ها نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در عصر روز دوشنبه در جنوب سیستان، کرمان، فارس و برخی نقاط هرمزگان اردبیل و خراسان شمالی افزایش باد و ابر و وزش باد رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق گزارش شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: از عصر روز دوشنبه و صبح سه‌شنبه با نفوذ جریانات خنک ضمن اینکه کاهش نسبی دما را در نیمه شمالی کشور داریم به ویژه در استان‌‌های ساحلی خزر و اردبیل، بارش باران را برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی کردیم بارش‌ها از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در این مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده نیز پدیده غالب در شرق کشور بویژه در منطقه زابل گرد و خاک است و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر شدت باد افزوده می‌شود و به صورت طوفان شن و خاک خواهد بود. دریای عمان و نواحی شرقی خلیج فارس نیز در چند روز آینده مواج خواهند بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری وگاهی با وزش باد همراه است و دمای این شهر در روزهای آینده 39 درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز