خبرگزاری کار ایران

ادامه بارش‌های پاییزی در سراسر کشور/هشدار درباره طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۳۰۹

یک کارشناس هواشناسی از ادامه بارش‌ها در کشور خبر داد و گفت: در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق باعث آبگرفتگی معابر،‌ طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز شنبه به غیر از نیمه جنوب شرقی کشور در تمام مناطق کشور بارش باران گزارش شده است. در مناطق جنوبی کشور این بارش‌ها همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است. همچنین در مناطق سردسیر شمال غرب، غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها به صورت برف گزارش شده است.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه نیز از میزان این بارش‌ها از در شمال غرب مانند استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخش‌هایی از شمال شرق کاسته خواهد شد و در مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس، بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از دامنه البرز، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی مانند امروز بارانی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه نیز بیشتر بارش‌ها به سمت جنوب،‌ جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود همچنین بارش‌های بسیار خفیفی در بخش‌هایی از مرکزی و غربی دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه در روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد.

رفیعی با اشاره به شدت‌بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور گفت: در استان‌های گیلان،  مازندران، ایلام، جنوب کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال اصفهان و شمال خلیج فارس شاهد بیشترین بارش بودند. همچنین فردا نیز در استان‌های مرکزی، لرستان، خوزستان، فارس، برخی از مناطق یزد، بوشهر و جزایر خلیج فارس بیشترین بارش‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود، تصریح کرد: در جنوب غرب و جنوب نیز رگبار و رعد و برق باعث آبگرفتگی معابر،‌ طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد. همچنین وزش باد موقتی در جزایر خلیج فارس باعث مواج شدن دریا خواهد شد. روز دوشنبه برخی مناطق هرمزگان جنوب کرمان و خراسان رضوی بارش‌های قابل توجهی خواهند داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بیشنه و کمینه دمای هوای تهران امروز 8 و 12 است و در برخی ساعات بارش‌هایی را در شهر تهران شاهد خواهیم بود. اوایل شب نیز وزش باد گزارش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز