خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۳۶

یک کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز دمای تهران ابری و در برخی ساعات با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی هم باد و گرد و خاک همراه خواهد بود، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به نفوذ جریان‌های شمالی کاهش دمای ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهیم داشت و با توجه به این شرایط روز شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رفیعی (کارشناس هواشناسی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز در غرب دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از شمال غرب، مرکز و تا اواخر امروز در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: شدت‌ بارش‌ها امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات البرز در استان‌‌های تهران و سمنان و بخش‌هایی از خراسان شمالی خواهد بود. همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز ضمن اینکه بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز، شمال شرق ادامه خواهد داشت رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را نیز پیش‌بینی‌ می‌کنیم، البته وزش و باد و رگبار و رعد و برق به شکل ضعیف‌تر در مناطقی از شرق کشور ادامه خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در روز شنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، نیمه شمالی لرستان، غرب و جنوب همدان، قزوین، دامنه‌های البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت همچنین بارش باران در روز یکشنبه در آذربایجان‌های شرقی، غربی، بخش‌های مرکزی اردبیل، مرکزی، غرب اصفهان، نیمه شرقی لرستان، زنجان، قزوین، دامنه‌های البرز، تهران، سمنان، مازندران، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر امروز در استان‌های همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی شده است همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق کشور وزش باد شدید در برخی مناطق با خیزش گرد و خاک همراه است.

وی بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه باتوجه به نفوذ جریان‌های شمالی کاهش دمای ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهیم داشت و با توجه به این شرایط روز شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران گفت: امروز دمای تهران ابری است و در برخی ساعات با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی هم باد و گرد و خاک همراه خواهد بود، حداکثر دما ۳۳ و حداقل دما ۲۲ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز