خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری خبرداد:

کمک ۱۷۵ هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر برای توسعه روستاهای کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۸۹

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه برق ، آب، برق، گاز، راه و دیگر زیرساخت های رفاهی روستاهای کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دهیاری های کشور کمک شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمد امید " در نشست بررسی مشکلات روستاهای گچساران و باشت افزود: مجموع اعتبار کمک شده برای توسعه روستاهای کشور در تاریخ  دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۲۰۰ هزار میلیاردریال بوده که این آمار نشان می‌دهد بخش عمده ای از توسعه روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۶ هزار دهیاری در روستاهای کشور وجود دارد و بخش عمده ای از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای زیرساخت های اصلی مانند آب، برق، گاز، راه، بهداشت و آموزش هستند.

امید گفت: ۶۲ هزار روستا و آبادی زیر ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که بیشتر آنان دارای زیرساخت های اولیه هستند.

وی افزود: امسال نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اولیه زندگی روستایی کشور در نظر گرفته شده است.

امید با یادآوری نقش دهیارها در توسعه روستاها و مشکلات اشتغال پایدار آنان گفت: طرح بیمه دهیاران و احتساب سوابق شغلی آنان در دولت و مجلس در دست اقدام است که می تواند پاسخگوی بخشی از دغدغه های اشتغال آنان باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: باتوجه به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۶۵ درصد جمعیت کشور روستایی بود و به دلیل مهاجرت جمعیت روستاهای کشور به ۲۶ درصد رسید طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایر از سال در دولت دوازدهم تصویب و در سال ۱۳۹۷ اجرایی که باعث ترویج مهاجرت معکوس در برخی روستاهای کشور شد.

امید گفت: با طرحی که در مجلس مطرح، در دولت حمایت و با الطاف مقام معظم رهبری اجرایی شد ۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاهای کشور اختصاص یافت.

کمک ۱۷۵ هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر برای توسعه روستاهای کشور

وی افزود: با اجرای این طرح ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از سال گذشته تاکنون برای روستاییان کشور ایجاد شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاستجمهوری گفت: بخشی از اعتبارات اشتغال روستایی به صورت متمرکز به طرح های با ماهیت ملی در  هر منطقه مانند شهرک دام، گلخانه های یکپارچه و آموزش صنایع دستی اختصاص یافته که مسئولان استان ها می‌توانند طرح های از این دست را در مناطق شناسایی و زمینه بهره مندی از این ظرفیت در آن را فراهم کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال  تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی در کشور پرداخت شده است.

امید گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله انعقاد تفاهم نامه است که تا پایان آذر ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با تحقق همه اعتبارات این تسهیلات در مناطق روستایی سه درصد کاهش می یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال روستایی در بخش های مختلف پرداخت شده،اظهارداشت:باپرداخت این تسهیلات تعداد واحدهای بوم گردی روستاهای کشور از ۲۳۰ مورد به یکهزار و ۸۵۰ واحد رسیده است.

امید گفت: این میزان تسهیلات با سود چهار برای مناطق مرزی تا ۶ درصد با بازپرداخت هشت ساله در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

امید افزود: هم اکنون ۲۱ میلیون نفر در روستاهای ایران ساکن هستند.

وی در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اکنون ۶۰۱ دهیاری در این استان وجود دارد که کارگروهی از استان دعوت کردیم  تا برای توسعه اشتغال و زیرساخت های روستایی این استان برنامه ریزی کنند.

امید گفت: این سفر و بازدید از محرومترین مناطق استان از دستاوردهای تلاش این کارگروه است.

در این نشست دهیاران شهرستان های گچساران و باشت مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز