خبرگزاری کار ایران

معاون جمعیت هلال احمر قزوین خبر داد:

42 اثر منتخب جشنواره سخنوری بشردوستی شدند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۴۷

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: از بین 254 اثر ارائه شده، 48 اثر برگزیده شدند که از این تعداد 42 اثر منتخب به جشنواره سخنوری بشر دوستی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست خبری مدیرعامل این جمعیت در جمع خبرنگاران بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان، بعنوان متصدی امر صلح و دوستی در جهان بوده و فعالیت‌های بشردوستانه جزو شاخص‌های جمعیت هلال احمر به حساب می‌آید و سازمان جوانان هلال احمر در راستای گسترش فرهنگ بشردوستی، فعالیت هایی را در دستور کار خود قرار داده و با عضوگیری از جوانان در قالب کانون‌های مختلف از مهاد کودک تا کانون‌های دانشجویی و آزاد با شرایط سنی 29 سال را جذب و فعالیت‌های بشردوستانه را در این کانون ها اجرا می کند.

وی گفت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم تا در حوزه دانشجویی، ماموریت های مطالعاتی به آنها داده شود و مفاهیم بشردوستی به این کانون ها سپرده شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: جشنواره بشردوستی که با مسابقه سخنوری اجرا می شود با هدف استعدادیابی جوانان، جامعه هدف را به سمت این مفاهیم که بشردوستی است سوق می دهد تا مطالعات جدی در این زمینه داشته باشیم.

میرزایی عنوان کرد: حوزه مطالعاتی در این زمینه امری بسیار ضروری است و با توجه به اینکه منابع کمی در اختیار داریم باید بتوانیم به منابع عمیق تر دست یابیم ک این امر به کانونهای دانشجویی سپرده شده است.

وی افزود: پس از ارسال 254اثر در قالب ویدئو به دو زبان فارسی و انگلیسی، این آثار مورد ارزیابی قرار گرفت و از این میان 48 کار پذیرفته شد که از این تعداد، 42 اثر به جشنواره راه یافتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: در بخش آثار انگلیسی چون این آثار به حد نصاب نرسید رقابت انجام نمی شود، اما سه اثر ارسال شده، در جشنواره ارائه خواهد شد و همچنین از برگزیدگان با اهدای تندیس و جوایز و دیپلم افتخار تقدیر خواهد شد و همه این برگزیدگان سفیران بشردوست خواهند بود.

میرزایی اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد یک مجمع ملی سفیران بشردوست هستیم و خروجی این جشنواره که هرساله برگزار خواهد شد، جذب سفیران بشردوست است تا با سیر مطالعاتی که انجام می شود، این افراد بتوانند سخنرانان جلسات بوده و بعنوان نیروی توانمند در جمعیت هلال احمر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی گفت: سطح کیفی برنامه سطح قابل قبولی است که آیتم های فنی جشواره نیز در آن لحاظ می شود و امیدواریم با گسترش و انعکاس این موضوع در جامعه، قزوین را به عنوان پایلوت ارائه مفاهیم بشردوستی در کشور مطرح کند.

میرزایی افزود: بحث محتوا و زاویه دید و ظرافتی که در این دید داشته و از طرفی بحث نحوه ارائه اثر مد نظر بوده بوده و توانایی و خلاقیت ارائه اثر در این جشنواره لحاظ شده است. داوران در بخش ابتدایی استانی بودند و در مرحله جشنواره یک داور کشوری و دو داور استانی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز