خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت خبر داد:

پیش‌بینی 80 میلیون تومان اعتبار برای آغاز ترمیم و بهسازی جاده ییلاقی ویسرود به دیَر

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۸۶

فرماندار شهرستان شفت از پیش‌بینی80 میلیون تومان اعتبار برای آغاز ترمیم و بهسازی جاده ییلاقی ویسرود به دیَر خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی فرماندار شفت،حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، محسن یوسف‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی این استان و حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شفت با همراهی مسئولان دستگاه های مربوطه شهرستانی و معتمدین محلی برای دومین بار در 2 سال اخیر از جاده ییلاقی ویسرود به دیَر و اسلار بازدید میدانی کرده و از نزدیک با دامداران و ساکنان این مناطق گفتگو کردند .

این جاده ییلاقی راهی محلی است که ییلاقات شهرستان شفت و رودبار را به یکدیگر متصل می‌کند و نقش موثری در رونق تولید و اقتصاد این مناطق ایفاد می کند و بهسازی و تعریض آن یکی از مطالبات دیرین مردم به ویژه دامداران است .

در سال 1396 پس از بازدید مسئولان با هم اندیشی و کمک‌های مردمی 15کیلومتر از مسیر مذکور زهکشی شد تا باران های سیل آسای بالادست و آب‌های سطحی نتواند به سرعت سبب تخریب جاده ییلاقی شود اما با وجود تلاش های انجام شده و شن ریزی و تسطیح مسیر هنوز بخش هایی از آن نیازمند تعریض است تا حداقل ایمنی برای عبور و مرور دامداران حاصل شود .

فرماندار شفت در نشستی که در خانه یکی از دامداران منطقه ییلاقی دیَر برگزار شد به تشریح اقدامات انجام شده در دوسال اخیر و همچنین تببین موانع و راهکار های قانونی برای تعریض و ساخت جاده های ییلاقی پرداخت و دستور داد برای پیگیری مشکلات جاده ییلاقی ویسرود به دیَر کمیته ای 3 نفره از معتمدین محلی با همکاری بخشداری احمدسرگوراب تشکیل شود .

محسنی با بیان اینکه قبل از هرگونه عملیات عمرانی باید نقشه و مشخصات پروژه تدوین و روند قانونی آن طی شود افزود : حفط منابع طبیعی یک اولویت است و باید همواره در سرلوحه امور قرار گیرد .

وی به مسیر ابتدایی ویسرود به دیَر اشاره و اذعان داشت : بخشی از زمین های حاشیه این مسیر متعلق به اشخاص است و لازم است مردم رضایتمندی خود را برای تعریض اعلام نمایند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در سال 98 برای کد دار شدن پروژه بهسازی و ترمیم راه ییلاقی ویسرود به دیَر 80 میلیون تومان پیش بینی شده است افزود : اگر مجوز این جاده ییلاقی در مسیر جنگلی صادر شود در تامین امنیت آن برای پیشگیری از قاچاق چوب تشریک مساعی لازم معمول خواهد شد.

وی به مشکلات دامداران در خصوص تعمیر و ساخت واحدهای اسکان نیز اشاره و افزود : با هماهنگی انجام شده دامداران با ارایه مستندات می توانند برای دریافت مجوزهای مربوطه به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه کنند .

محسنی با بیان اینکه به زودی کارشناسان سازمان امور عشایر ایران به صورت پایلوت از مسیر ییلاقی ویسرود به دییر بازدید میدانی می نمایند افرود : مشکلات دامدران بایستی رصد و برای حل آن راهکار ارایه گردد .

وی ایجاد بسترهای لازم برای ارتباط تلفنی دامداران با دیگر مناطق را ضروری دانست و اذعان داشت : کارشنان فناوری ارتباطات در طول مسیر ویسرود به دیَر نقاط فاقد پوشش آنتن دهی تلفن همراه را ثبت نموده اند و با توجه به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آمادگی واگذاری زمین را دارد باید اقدامات لازم معمول گردد.

فرماندار شفت در بخش پایانی سخنان خود بر اجرای طرح های مرتع داری در ییلاقات تاکید کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز